Bonzo

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2010

Bortglömd?

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)


Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.


Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??

Jaja, mig gör det inte så mycket, jag traskar gärna vidare i skogen bara...


För drygt en månad sen så upptäckte matte att det var blodfläckar på golvet på morgonen.

Efter lite letande kunde tvåbentingarna konstatera att blodet måste kommit från min snopp.

Matte slängde sig i bilen för att åka till jobbet medans husse skjutsade mig till mesta innan han for till sitt jobb.

När matte kom till jobbet ringde hon veterinären som precis öppnat, ont om tider men det fanns en tid, tagen enligt matten.


Problemet var bara att hon fick lite bråttom hem till Eskilstuna o hämta mig och sen vidare till Arboga och veterinären.

Men vi kom i tid:)


Tyvärr jobbade inte Erik så vi fick träffa en annan veterinär, matte hade urinprovet med sig som måste vart en fröjd för alla åskådare att se när hon tog utanför veterinären, tur att man inte är en tik..


Veterinären kände på min prostata, och konstaterade på ett lite osmidigt sätt att den var enorm... och att det var tvunget att bli operation...


Helt fel sätt att informera matte på så hon satt otröstlig i en kvart innan veterinären och jag kunde lugna henne lite..


Med operation menade såklart veterinären en kastrering och en förstorad prostata är inte helt ovanligt bland hanhundar, så så farligt var det kanske inte.


Tid bokades för kastrering veckan efter, men innan vi hade tid för den fick vi träffa vår vanliga veterinär och de bestämde sig för att göra en kemisk kastrering istället.


Nu hoppas vi att det ska hjälpa med den och att inte problemen skall återkomma.

Vi ska på återbesök i november för att se så prostatan krymp, sen blir det ett återbesök till när den kemiska kastreringen gått ur kroppen.


Annars rullar vardagen på här hemma som vanligt förutom att jag är AS HUNGRIG!!!!

Tvåbentingarna har börjat snåla in på maten för att jag inte ska bli en tjock kastrerad hund... veterinären ville nämligen inte se det vid återbesöket...


Det var iaf en liten uppdatering om läget:)

 
 
Carl

Carl

21 oktober 2010 18:27

Hej!

Här kommer ett tips till dig:

www.veterinaren.nu

Mvh,

Carl

http://www.veterinaren.nu

 
Madde

Madde

22 oktober 2010 12:35

Roligt med en uppdatering :) Hoppas nu att chipet hjälper.
Kram Madde

http://runezzaz.bloggplatsen.se

 
Anna & Bonus

Anna & Bonus

22 oktober 2010 17:29

Hoppas det löser sig till det bästa med chipet! Roligt att höra av er igen här i etern :)
Kramar,

http://bonusbus.bloggplatsen.se

 
AnnCatrin

AnnCatrin

30 oktober 2010 11:21

hallå!
ja, jag har som sagt inte kollat själv det där med karensen eftersom det inte är aktuellt just nu, men den som skrev det på ett forum höll på med tävling och skrev att hon hade kollat med SKK,men som sagt det är vad hon skriver och det låter ju helt sjukt att ett helt år ska falla bort för det verksamma medlet avtar ju med tiden.
så då tror vi hellre på den information som du fått ;0)
ha det bra / AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

28 november 2010 17:45

Önskar er en trevlig 1:a advent
Kram Madde

http://runezzaz.bloggplatsen.se

 
Anna & Bonus

Anna & Bonus

29 december 2010 21:14

Hoppas på uppdatering här snart! :) Gott Nytt År! :)
kram

http://bonusbus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Av Bonzo - 9 augusti 2010 21:04

Lika bra att köra två bloggar idag när vi ändå är igång, nått annat har det väl hänt än Köpingsutställningen.   Tvåbentingarna har ju semester så vi umgås och myser mest hela dagarna! Vädret jublar de väl inte för men jag gillart!!   Mattes...

Ovido - Quiz & Flashcards