Bonzo

Alla inlägg under november 2008

Av Bonzo - 30 november 2008 15:27


Matte slutade tidigt i Fredags så då passade vi på att ta en lååång promenad, först blev det lite löst bus i mörkret, som tur var hade jag mitt blink halsband på mig så matte kunde se mig.

Sedan avslutade vi det hela med en lugn och fin promenad runt djurgården..

Matte var så nöjd med mig, jag gick så fint vid hennes sida hela tiden...

Matte såg en hund som vi skulle möta lite längre fram och tänkte att det var ett bra tillfälle eftersom jag var så lugn och fin... sen insåg hon vilken hund det var!!! Gissa??? Min älsklings tjej, Labben!!! Ohhh Nej, tänkte matten, men tro det eller ej jag slängde bara en blick på henne och fortsatte sedan att ha kontakt med matten.

Tycker faktiskt att hon börjar se lite gammal och tjock ut....:)

Efter promenaden blev det duschen för mig:(


Igår jobbade hussen några timmar medans matten och jag var lediga hela dagen.

Lång promenad med dusch efteråt. Kan inte snön komma tillbaka så man slipper duscha benen och magen efter varje längre promenad???

Sedan satte matte igång och julpyntade hemma... Adventsljustakar och stjärnor skulle upp, gardinerna skulle bytas... och Damsugarna kom till sist fram.


Idag var vi alla tre lediga, och matten hade bestämt att vi ska börja bygga muskler i en grusgrop.... Husse frågade lite försiktigt om det verkligen var så smart att börja idag med tanke på detta skit väder!!

Yepps sa matten finns inga dåliga väder bara dåliga kläder.... vet inte vad hon tänkte att jag skulle ha för kläder för att inte bli as skitig....

Men vi packade in oss i bilen, och hittade faktiskt till grusgropen matten fått tips om.

Oj vad vi sprang upp o ner...ner o upp :)

T o m tvåbeningarna sprang så de var oxå helt sluta efter ett tag..

Men skoj var det och skitig var bara förnamnet om hur jag såg ut  :)

Jag hade nog sand/grus över hela mig.... en riktig liten skit hund kallade matten mig, det var väl ändå hennes idé?

Blev såklart duschen när vi kom hem.

Men jag har ändå lyckats gjort min egna grusgrop i sovrummet här hemma :)


Ikväll skall vi fira 1:advent med Janssons, köttbullar, prinskorv, skinkmacka, rödbetssallad och julmust:)

Jag smakar gärna både köttbullar och prinskorv :)



Vi vill ge Camilla o Sebastian en jätte stor KRAM.

Det är säkert inte lätt att ta beslutet att omplacera sin älskade fyrfotade vän, men är helt övertygad över att ni tagit helt rätt beslut för allas bästa.

 Så önskar vi förstås min bror Namrad lycka till i sitt nya hem, som är fyllt med bernerkompisar!!!


Bjuder på de där snöbilderna matte lyckades ta på mig innan snön försvann!

Av Bonzo - 27 november 2008 21:27


Jaha då var vi hemma igen och allt är som vanligt...

Tvåbeningarna jobbar och står i medans jag vaktar hemmet.

Den här veckan har Eva och jag varit på promenad varje dag eftersom hon har semester.


Blev så glad när vi kom hem från Danmark för det fanns massa SNÖ!!!

Oj oj oj vad jag har röjt runt!!!

Tyvärr hade den smält bort i natt men vi hoppas att den snart kommer tillbaka, matte har tagit lite snöbilder på mig men det strulade när hon skulle lägga in dem i datorn... så det får bli en annan gång när det finns mera tid!!


Vi har hunnit med en sväng till veterinären oxå, var ju tvungen att avmaskas efter Danmarksresan... var inte alls lika trevligt som det brukar vara där, Erik stack mig riktigt illa så jag skrek och klättrade upp på matten, han måste ha träffat helt fel eftersom jag i vanliga fall inte alls bryr mig som sprutor.


På båten hem från Danmark så hade jag sällskap av då andra hundar, när de gick förbi oss tittade deras matte lite förskräckt på oss och sa....

- Det är väl inte en hane ni har???

-Jo???

- Oj, en av mina löper.....


Jippi tänkte matten kommer bli trevliga timmar framöver... men jag tyckte faktiskt inte hon var särskilt snygg och la mig till ro och vilade nästan hela tiden istället!!


Nu ska matte och jag ta en kvällspromenad!!!



Av Bonzo - 21 november 2008 19:52


Bjuder på ännu fler bilder idag!!

Har varit långpromenad längs stranden idag oxå dock med lite mer blåst, så det var svårt för tvåbeningarna att hålla kameran stilla.


Vi skall tydligen stanna till på hotellet i Göteborg påvägen hem oxå.... vi har tydligen glömt min madrass där... så blir det när man har glömsk husse o matte.

Tur var väl att det komihåg mig iaf???!!!


Imorgon ska vi åka båt igen, blir säkert skoj!

Ska hinna med en strandpromenad innan vi åker oxå!!

Av Bonzo - 20 november 2008 19:16

Idag skall det bjudas på bilder!!!!

Blev långpromenad längs stranden idag!

Blåste inte så mycket idag och solen var framme, härligt!!


Av Bonzo - 19 november 2008 16:16


Igår packade vi in oss i bilen, trodde som vanligt att jag inte skulle få plats... ganska mycket packning som vanligt!!!

Matte blängde på mig när hon packade in i bilen och påstod att det var delvis mitt fel att vi hade så mycket saker med oss.

Var ju tvungen att släpa med kylväskan för att min mat skulle ju med oxå...


Var framme på hotellet strax innan nio, blev promenad och tidigt i säng.

Men där blev det konstigt, sängen var för smal så matte skulle sova i en säng som man fällde ut från väggen ovanför husses säng.

Kändes lustigt att inte ha full koll på henne!!

Blev lite lustigt när hon skulle ta sig ner imorse, husse fick hjälpa henne. De såg inte kloka ut!


Kom iväg i tid, skulle ta 22 minuter enligt GPS:en att köra från hotellet till färjan.

Vi åkte kvart över åtta, skulle senast checka in nio och färjan skulle gå halv tio....

Började bra... men när det var 10 minuter kvar att köra, blev det tvärstopp!! Snacka om trafikstockning!!!

Jaja ingen panik vi hade ju gått om tid.... trodde vi ja!!??!!

När klockan började närma sig nio så ringde hussen till incheckningen för att medela att vi skulle bli tio minuter sena, men de kunde inte garantera att vi skulle komma med om vi kom tio minuter för sent.

Vi hade nog alla gett upp hoppet eftersom trafiken stod helt still!!

Men eftersom kvinnor KAN köra bil så sicksackade matte lite mellan filerna, och vi var vid incheckningen strax efter 09.10

Eftersom alla andra bilar redan hade åkt på så var det raka vägen på för oss!!

Så strax efter vi kört på stängdes "luckan" och vi började glida iväg.



Jag hade sällskap av två andra hundar, fast de fick jag inte inte umgås med.

Så jag lade mig precis ovanför trappan, så jag hade full kontroll på alla som kom och gick.

O visst lyckades jag charma alla gamla tanter och farbröder som gick förbi:)

Vet inte hur många gånger de trodde jag var en St Bernard.. Herregud jag är ju för guds skull mest svart?


Var riktigt skönt när vi kom fram till stugan, blev lite vila sedan en långpromenad på stranden.


Så nu har vi det riktigt bra!!

Just det jag och farfar har käkat korv oxå:)


Förhoppningsvis blir det skapligt väder någon dag så vi kan ta lite fina bilder på mig!!



Av Bonzo - 15 november 2008 19:40


Jobba jobba joobbaaa....

Ja mycket jobb har det varit...

Hussen har kommit hem helskinnad från kryssningen iaf.

Jag har varit med matte en snabbis på jobbet i tisdags innan Lasse kom o hämtade mig.

Matte måste ha världens tråkigaste jobb, jag trivs inte alls där, blir alldeles ynklig och vill därifrån.

Blev inte ens glad när mattes arbetskamrat gick på rast och gjorde mig sällskap, vände rumpan åt henne medans hon åt...

Som tur var kom Lasse o hämtade mig efter bara en dryg timme..

På onsdagen slutade matte lite tidigare och innan hon kom hem var Eva här och tog mig på promenad!

Var skönt när vi hämtade hussen från bussen, alla hemma då mår jag som bäst!!


Idag har husse och jag varit lediga, och matte hade bara ett kort pass på jobbet så vi började med sovmorgon.

När vi skjutsat matten till jobbet åkte husse o jag till Kungsör för att hämta husses nya mobil...

Men farfar och Carola var inte där :(

De har redan åkt till Danmark!!

Men om några dagar åker ju vi oxå!!

Alla tre tycker det ska bli skönt med lite semester.


Idag har jag träffat min ridgeback kompis Digger!!

Har inte fått busat sen i somras, så det blev ett kärt återsende!!

O min snygga labbebrud löper, kände doften av henne häromkvällen, blev helt tokig!!

Såååå lääcker!!!!


Eva och jag blev utsatta för en prövning i veckan. Nära möte med amstaffen som bor i vårt hus.

Han skällde, skrek,morrade och hade sig medans Eva och jag gick lungt och fint förbi!!! Matte såååååå stolt!! Eva var oxå mycket nöjd!


Imorgon blir det en sväng till Mesta, husse o matte ska jobba.

O matte skall o kika på utställning innan jobbet oxå, hon hade en tanke att jag skulle få följa med som åskådare. Tyckte det skulle vara nyttigt för mig att vara bland så många vovvsingar, men efter besöktet i djuraffären igår så ändrade hon sig. Det går tydligen kennelhosta och något slags magvirus. Så jag får åka till Mesta redan på morgonen.


Just det... husse ringde till hotellet i Göteborg och frågade om vi fick låna deras frys att lägga min mat i!!!

O det var inga problem!! Skönt att inte behöva äta torrfoder, gillar ju inte det!!


Av Bonzo - 10 november 2008 14:03

Var ett tag sen vi hade tid att skriva här..

Vi börjar med att gratulera alla som varit på utställning i helgen med fina resultat!!

Största Grattiset går självklart till Maxen (Kronblommans Hoffman) som blev BIM!! Vilken härlig debut det blev i ringen för er.


Matte ska på utställning nästa söndag, men det är tyvärr inte jag som skall vänstervarva eftersom jag är "dopad" några veckor till.

Matte skall kolla på 12 andra bernerbjörnar som är anmälda till boxerklubbens inof i Sundbyholm.

Som tur är så går berner först i sin ring, matte börjar nämligen jobba klockan 11.00


I helgen har tvåbeningarna jobbat så jag har varit hos Ulla o Lasse i Mesta, tyvärr har ju inte vädret varit särskilt stålande så det blev mest inomhus men det funkar det oxå.


I lördagskväll skjutsade husse o jag matte o hennes jobbarkompisar till Kungsör, det var fest hos en annan jobbarkompis!!

Trevligt hade dom med middag och singstar.... Behöver kanske inte nämnas att matte var rätt rosslig i halsen igår. O lite segt var det nog allt på jobbet oxå... husse o jag tror nog inte bara att det var middag och singstar, det var nog något flytande till det oxå.


Så igår när matte hämtade mig i Mesta blev det inte många knop gjorda var rätt sega alla tre..


Såg till att väcka matten hyfsat tidigt idag, ingen sovmorgon här inte!!

Blev promenad med lite träning, frukost till både mig o henne lite slöande framför datorn och sen var det dags..... SUCK!!!

Matte plockade fram borstar och saxar... Ohhh Neeeejjj....

Stod fint medans matten borstade igenom mig ordentligt, satt fint när hon började med saxen... o denna gång var det inte tassarna som skulle friseras utan öronen... tråkigt, tråkigt, tråkigt... som ni förstår tröttnade jag på att sitta fint efter ett tag så jag la mig ner och suckade högt istället.. men matte klippte o klippte, drog upp mig imellanåt.

Problemet denna gång var ju att inte hussen var hemma och kunde påminna matten var annan minut att "klipp inte FÖR mycket"

Herregud var hon aldrig klar, kommer jag överhuvudtaget ha några öron kvar när hon slutar??

Efter en lång stund tittade hon stolt på mig och utbrast;

Guuuud vad fin du blev!!

Äntligen klar... som ni förstår var ju matten jätte nöjd med resultatet, jag själv har ju inte vågat titta mig i spegeln.. vi får väl höra vad hussen har att säga när han kommer hem.


Påtal om hussen, han skall tydligen på kryssning imorgon med jobbet.

Så matten o jag får klara oss själva, ska be hussen ta med saxarna så det inte blir något mer klippande när han är borta.

Kanske får jag följa med matten till jobbet så jag slipper vara själv så länge, eller så kommer Eva o tar hand om mig, vi får se hur det blir.


Nästa vecka drar vi till Danmark, vi åker till Göteborg på tisdagen efter att tvåbeningarna slutat jobba så sover vi på hotell en natt innan båten går på onsdagmorgon.


Nu måste jag faktiskt vila lite, blir ju trött av mattens klippande!!

Av Bonzo - 4 november 2008 22:20


Igårkväll satt vi bänkade framför Tv:n klockan 21.00

Premiär för det nya hundprogramet "hundcoachen" på TV4+.

O min coola polare Leo var med i premiären, både han o hans husse o matte skötte sig exemplariskt, och när det var "återbesök" hade "lillskiten" flyttat in så vi fick en skymt av honom oxå!!

Det tog ett tag innan jag fattade att husse satt framför tv:n och flaxade för att få mig att titta på Leo, o när jag väl förstod så var jag tvungen att pipa till lite..


Idag har matten o jag varit lediga, fick knappt liv i henne imorse.. Men när hon kvicknat till blev det en långprommis.

Sen försvann matte, hon skulle gå till affären och apoteket.

När hon närmade sig apoteket såg hon jordens köööö!!! Apoteket ligger i samma byggnad som tandläkaren och mattes berömda vårdcentral...

Hmmm.. vad köar de för??? Kan väl knappast vara till tandläkaren?? Det vill väl inte folk köa för?! Apoteket kändes ju inte heller riktigt som att 50-60 personer skulle köa till samtidigt?? Kunde det vara till vårdcentralen då? Matte vet ju hur svårt det är att få tid där så kanske hade pensionärerna fått nog och skulle protestera?? ( fast de e ju alltid de som får tiderna)...

Hur som så gick matte till mataffären först ihop om att kön ute på gatan skulle vara borta när hon kom ut igen.. Kanske kunde vara studiebesök?!?!

Kön var om möjligt ännu längre när hon kom ut..... SUCK!! Matte var tvungen att ha nässpray eftersom hennes var helt slut (beroende).

Matte smög fram och försökte lokalisera vart kön tog vägen när den försvann in genom dörren, men alla dessa tanter o gubbar med hattar och  rulatorer gjorde det inte lätt att se.

Efter en kort stund tröttnade matten på att stå utanför och trängde sig imellan käppar och rulatorer och tanter som VÄGRADE flytta på sig...

Väl inne så insåg hon att kön gick till vårdcentralen, rätt åt dom nu fick de jobba arslet av sig!! Det var influensa vaccination!!

Matte satt o väntade vid apoteket i 15 minuter och aldrig tidigare har hon hört folk prata sååå mycket om sjukdomar, den ena hade haft mer och fler än de andra. Konstigt att de alltid blir sjuka när de alltid pratar om sjukdommar och symptom?!?!!


Väl hemma fick matte för sig att putsa fönstrena innan det var dags för en längre promenad med mig igen, denna gång följde mattes mamma Eva med oxå!!


Matte är hemma imorgon oxå, men då ska jag se till att hon inte får lika lång sovmorgon som imorse!!



Ovido - Quiz & Flashcards