Bonzo

Alla inlägg den 2 november 2008

Av Bonzo - 2 november 2008 19:41


Då var det söndagkväll igen...

Igår var vi en sväng i Västerås med stopp i Kungsör på vägen hem.

Imorse blev det prommis med husse medans matten inte mådde så bra, men efter frukost piggnade hon på sig, så vi drog iväg för att köpa födelsedagspresent till Kikki och fikabröd.

När vi kom hem igen var mattes farfmor, pappa o kikki redan här...

Jag skulle få den sista biten av mattes budapest bakelse, o jag var såååå sugen så jag började med att äta upp pappret!! Tokigt det blev... men det kommer säkert ut bakvägen imorgon....

När främandet åkt hem tog vi en promenad i det härliga höstvädret!

Sen blev det borstning och kloklippning för min del... tråkigt, tråkigt tråkigt.... O kan ni gissa vad som hände sen???

De lurade i mig i badkaret... nu var det kört!!

Men vad fin jag blev, matte tycker jag ser ut som en helt ny hund!!

Så burrig o mysig, o jag måste väl hålla med om att jag blev en riktigt pudding.

Men ni kanske kan ana hur trött jag är efter denna dag.... nu ska jag fortsätta kvällen i den sovande stilen.


Husse har setat klistrad framför tv:n, Formel 1. Matte blev oxå jätte intresserad när det bara återstod några få varv... detta var sista tävlingen, nu skulle världsmästaren utses.. Stod mellan två killar (matte kan inte namnet på dem) Kille 1, ledde inför dagens lopp, kille 2 var tvungen att vinna idag och kille 1 fick komma bäst 6:a för att kille 2 skulle bli världsmästare.

Såklart ledde kille 2 och vann även dagens tävling... hur gick det då för kille 1?

Han tappade från 5:e till 6:e plats när endast två varv återstod (Tappade därmed världsmästartiteln). Men tro det eller ej i sista kurvan kör han om och blir femma, vilket betydde att världsmästartiteln blev hans, snacka om att det var på håret.

Tyvärr firade kille 2:s familj för fullt i depån... ända tills någon talade om att  den andra killen tog tillbaka titeln i sista kurvan....

Då blev det dystra miner...


Nu ska vi kika på Ensam mamma söker....

Ovido - Quiz & Flashcards