Bonzo

Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Bonzo - 8 oktober 2009 21:16


Här lunkar det mesta på som vanligt...

Matte o jag har vart lediga både idag o igår, medans husse gjorde oss sällskap idag.


Igår började vi dagen med en skogspromenad i det fina höstvädret!!

Det finns väl ingen bättre årstid än hösten när solen får skina!!

Man kan springa omkring, busa utan att bli allt för flåsig o varm!!

Men när vi kom hem igen så var det slut på det roliga.... Matte skulle packa inför flytten!!

Tycker inte det är särskilt kul, men låg och blängde på henne en stund iaf, när jag tröttnat och insåg att hon tänkte fortsätta gick jag in o sov i sovrummet istället.


På eftermiddagen tog vi oss ut på en promenad, vi gick mot husses jobb.

Matte påstår att vi alltför sällan går vid mycket trafikerade vägar där folk rör sig kors och tvärs...

Men idag blev det mycket av den varan....

Det är jobbigt att "gå fint" hela tiden.... mycket roligare att strosa omkring lös i skogen, och få lukta på alla spännande dofter!

Men har matte bestämt sig så är det bäst att lyda...

På slutet blev jag faktiskt rätt trött, halkade efter i mattes tempo.

Men när jag såg vår bil komma inkörandes mot vägkanten lite längre fram blev det tempo i benen... JO det är klart jag känner igen våran bil!!! Full fart framåt matte!!

Husse var så snäll o plockade upp oss påvägen hem från jobbet, har nog aldrig hoppat in så snabbt i bilen som då :)


Idag blev det lite packning igen, sen på eftermiddagen åkte vi till Kungsör.

Blev en sväng i skogen tillsammans med Sudden!

Sen åkte hela gänget till Västerås. Dags för tvåbentingarna att spana kakel o bänkskiva igen!!

Tror tyvärr inte att de blev så mycket klokare...  Inte på kaklet iaf... Bänkskivan verkar iaf vara bestämmd!


Man kan tycka att det är lite dåligt av matte att hon inte tagit några fina kort på mig nu när det varit så fint höstväder.... Fy skäms!!!

Men det är hennes fel, för jag kan ju inte ta kort på mig själv :)





Ovido - Quiz & Flashcards