Bonzo

Direktlänk till inlägg 2 december 2009

Burrr...

Av Bonzo - 2 december 2009 22:07

Tjoho!!

Matte höll på att frysa näsan av sig imorse... Jag tycker det är underbart!

Men när matte väl klätt på sig ordentligt och vi skulle ut o gå i skogen så njöt både hon och jag i fulla drag!

Solen sken, träden var täckta av frost, mysigt.


Tyvärr glömde matte kameran imorse, men vi skulle göra ett nytt försök på eftermiddagen, var bara det att solen hade gått ner bakom träden, så bilderna blev inte riktigt som matte hade tänkt sig...


  

Hoho, matte har lagt frolic på brunnslocket   


Men det kan ju inte alltid gå som man vill...

Matte påstår att hon idag insåg att vi nog behöver träna lite inför Hund2009 på att stå fint..

Herregud, jag vet väl hur sjutton man står, men när hon sen springer  och slänger sig ner på marken, snabbt som sjutton upp med kameran, så måste jag ju gå fram o kolla så hon inte gjort sig illa när hon slängde sig, sen finns det ju godis i fickan oxå..


  

Blev ju nästan lite julstämmning när frosten satte sig i gräset...

 

När matte nästan frusit fingrarna av sig och packat ner kameran i väskan så kom det rätta ögonblicket...

Tyvärr hann hon ju inte fått upp den igen, men hon funderade på om nån vet hur det går till på hund2009, kan det kanske vara ok att ta med sig ett gäng hästar och ställa en bit bort?!?

För då står jag som fastgjuten i marken....


  



Husse har ju lämnat oss idag och kommer inte hem förens imorgon, han påstår att han skulle på kickoff/konferans.... MEN matte och jag vet vad han ska göra.... vad gör man lixom på spa???

Jo man har det bra och blir bortskämmd....


  

Kan tänka oss att husse sitter i en bubbelpol med en kall öl i handen medans vi var ute i kylan...


  



  


Jaha, då sitter ni och tänker bort med hunden in med lite bilder på nya huset...

Bara så att ni vet så är det fortfarande jag som är det snyggaste här hemma.. Men jag ska bjuda på en bild från köket, som börjar bli klart..

Lite socklar saknas fortfarande, några handtag ska upp, och klistret på vitvarorna ska bort... o så måste matte ta sig iväg till Ikea och byta de sista luckorna som blev fel...



  

Fint va??

 

Det får bli allt för idag...








































































































 
 
Anna & Bonus

Anna & Bonus

3 december 2009 10:01

Vilka fina bilder! Här blir det konkurrens nästa helg :) Och vilket fint kök! :) Snygga färger! Nu har vi fått Nummerlappen, jag ska in som nr. 11 i ringen...
Ha det bra! Syns snart igen!
kram

http://bonusbus.bloggplatsen.se

 
AnnCatrin

AnnCatrin

3 december 2009 15:19

hallå!
himmel vilket fint kök!!!!!! det står högst upp på min önskelista oxå, ett nytt kök ;0)
jag ska fundera på om du får låna min handler ;0) .......och det får du om hon vill ;0)
ha det bra så syns vi i STHLM / AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards