Bonzo

Alla inlägg den 13 december 2009

Av Bonzo - 13 december 2009 17:35

Upp tidigt som sjutton imorse, morgon promenad med husse.

In med allihoppa i bilen och styrde mot stockholm.... vilket gick strålande vi körde inte ens lite fel utan kom rätt på direkten och i god tid!


Matte vart jätte impad över mig påvägen in till utställningen, jag var sååå lugn.... Ni vet jag har ju tidigare farit runt så matte flygit som en vante efter mig, nu gick jag rätt lungt och sansat brevid henne...


Vid våran ring slog vi oss ner brevid Bonus o Anna!

Jag fick såklart ligga i buren, men det var rätt skönt.


Matte måste suttit o sovit för helt plötsligt fick hon stresspanik, herregud herr domare var snabb med bedömningen...

Jo, husse hade sagt till henne flera gånger innan, men husses råd är inte så mycket värda på utställning...


Ut med mig från buren, fram med borsten... Borsta försiktigt så att inte all päls lossnade, men kan ju vara rätt snyggt att ta bort alla lösa tussar....


Även nu skötte jag mig väldigt fint, matte o jag värmde upp med två längder innan Öppenklasshanarna ropades in i ringen.


Tittade fint på domaren när han gick runt och kollade på oss, som matte brukar säga...fram med öronen och se lite trevlig ut :)


Springa i ring gjorde vi oxå, då var jag riktigt sugen på att ta ut steget så vi hamnade nästan i baken på killen framför...


Vi var sist av alla, så matte hade ju tänkt att smita från ringen innan det blev våran tur att bedömmas, men tji fick hon.

Domaraspiranten började bakifrån, så när hon kikat på mig så la jag mig helt enkelt ner och vilade..

Matte tittade på husse som stod utanför ringen  och mimade;

- Vad sjutton har du gett han?

Husse såg oskyldig ut....

Det har aldrig tidigare hänt att jag lagt mig ner helt oberörd av alla andra hundar och vilat förut.... Matte Såååå STOLT!!!!!


När det till sist blev vår tur att bedömmas så stod jag ok, men jag var seg som klister påstår matte när vi skulle springa...


Vi kan väl konstatera att utomhusutställningar passar mig betydligt bättre, där är det inget konstigt underlag som gör att jag trippar och så är det lättare att få fart på mig ute..


Det blev ett blåttband idag.

Hälften av de 8 startande gick med blått, andra hälften med rött!

Men matte är såååå STOLT över sin guldklimp idag  


Tvåbentingarna har haft en trevlig dag, mycket roligt fanns det att titta på förutom utställningen.

De gillade Agilityn och husse var grymt impad av lydnaden...


Av Bonzo - 13 december 2009 17:22

HUND2009 091213


Domare: Kurt Nilsson


Resultat: 2:a Ökl


Kritik:

Typ o helhetsintryck: Mycket god

Bra huvud och uttryck. God hals. Goda proppotioner.

Tillräckligt bröstparti. Tillräckliga vinklar.

Tillfredställande benstomme.

Något trippande rörelser, rör sig med kort steg, något högt buren svans.


Kommentar: Visst är det alltid lite tråkigt med ett blått band, men Bonzo skötte sig fantastiskt idag. Han var lugn utanför ringen, och i ringen medans vi väntade på våran tur så la han sig tom. och vilade... Annars har han ju tidigare haft lite svårt med väntamomentet. Jag är sååå stolt över honom idag!

Kanske var han lite för lugn(?!) för jag fick han tyvärr inte att ta ut steget...



Ovido - Quiz & Flashcards