Bonzo

Direktlänk till inlägg 12 december 2009

Vart tog pälsen vägen.....

Av Bonzo - 12 december 2009 21:43


På förmiddagen drog vi till Köping för att kolla på en bil till matte nu när hon ska börja pendla....

Tvåbentingarna gillade bilen, så till rätt pris så blir det ett bilköp!

Det är väl lika bra att ta första bästa   


Under kvällen har vi roat oss med att försöka få mig lite utställningsfin... Vi hann ju inte till min frisör den här gången så matte har gått lös med saxen  

Det skulle ju duschas och schamponeras oxå... gick väl sådär enligt matte...

Jag tyckte att det tog onödigt lång tid i duschen, hon schamponerade och schamponerade.... jag fick helt enkelt nog så jag promenerade ut från badrummet genom hallen och vidare in mot vardagsrummet med en massa lödder på mig och så drog jag av värsta skakningen... tokigt att man ska få sköta det mesta själv, kan ju inte gå runt med en massa lödder... skaka av , skaka av...


Tyvärr uppskattade inte tvåbentingarna att jag försökte hjälpa till, blev raka vägen in i duschen igen....


Men hallo jag förstår inte, matte var ju helt förskräkt att jag tappade sååå mycket päls, sluta förguds skull att schamponera då männsika!!!!!


Om matte tyckte att det blev mycket päls i badrummet så var det ingenting mot vad det blev i resten av huset när hon fönade mig torr, det yrde runt massor av päls.

Sluta föna då människa!!!


Ren och torr är jag nu iaf, sen kan väl jag tycka att det är en skitsak att hälften av pälsen ligger kvar i badrummet och resten yr omkring i huset, man kan inte vara så himla kinkig matte!!


Väskan är packad, vi tror att vi har kommit ihåg allt, nu återstår bara att hitta till utställningen i tid, men det får såklart bli morgondagens problem.


Hoppas jag får gå ut en kvällspromenad, matte har hotat att jag INTE får det om jag ska skita ner mig...


Håll tummar och tassar för mig imorgon, även om det blir i Grosserklassen jag får vänstervarva  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards