Bonzo

Direktlänk till inlägg 13 december 2009

HUND2009

Av Bonzo - 13 december 2009 17:35

Upp tidigt som sjutton imorse, morgon promenad med husse.

In med allihoppa i bilen och styrde mot stockholm.... vilket gick strålande vi körde inte ens lite fel utan kom rätt på direkten och i god tid!


Matte vart jätte impad över mig påvägen in till utställningen, jag var sååå lugn.... Ni vet jag har ju tidigare farit runt så matte flygit som en vante efter mig, nu gick jag rätt lungt och sansat brevid henne...


Vid våran ring slog vi oss ner brevid Bonus o Anna!

Jag fick såklart ligga i buren, men det var rätt skönt.


Matte måste suttit o sovit för helt plötsligt fick hon stresspanik, herregud herr domare var snabb med bedömningen...

Jo, husse hade sagt till henne flera gånger innan, men husses råd är inte så mycket värda på utställning...


Ut med mig från buren, fram med borsten... Borsta försiktigt så att inte all päls lossnade, men kan ju vara rätt snyggt att ta bort alla lösa tussar....


Även nu skötte jag mig väldigt fint, matte o jag värmde upp med två längder innan Öppenklasshanarna ropades in i ringen.


Tittade fint på domaren när han gick runt och kollade på oss, som matte brukar säga...fram med öronen och se lite trevlig ut :)


Springa i ring gjorde vi oxå, då var jag riktigt sugen på att ta ut steget så vi hamnade nästan i baken på killen framför...


Vi var sist av alla, så matte hade ju tänkt att smita från ringen innan det blev våran tur att bedömmas, men tji fick hon.

Domaraspiranten började bakifrån, så när hon kikat på mig så la jag mig helt enkelt ner och vilade..

Matte tittade på husse som stod utanför ringen  och mimade;

- Vad sjutton har du gett han?

Husse såg oskyldig ut....

Det har aldrig tidigare hänt att jag lagt mig ner helt oberörd av alla andra hundar och vilat förut.... Matte Såååå STOLT!!!!!


När det till sist blev vår tur att bedömmas så stod jag ok, men jag var seg som klister påstår matte när vi skulle springa...


Vi kan väl konstatera att utomhusutställningar passar mig betydligt bättre, där är det inget konstigt underlag som gör att jag trippar och så är det lättare att få fart på mig ute..


Det blev ett blåttband idag.

Hälften av de 8 startande gick med blått, andra hälften med rött!

Men matte är såååå STOLT över sin guldklimp idag  


Tvåbentingarna har haft en trevlig dag, mycket roligt fanns det att titta på förutom utställningen.

De gillade Agilityn och husse var grymt impad av lydnaden...


 
 
Anna

Anna

13 december 2009 17:59

Grattis Bonzo hälsar pudelgänget från Östergötland!! Vi har också varit på sånt där, men matte klarar inte av våra pälsar längre... Vi finns på http://www.123minsida.se/landroverligan om du vill se hur vi ser ut!!! Grattis igen till blåa bandet!!
Gandalph, Snobben och Nico.

http://gandalph.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sofia

14 december 2009 09:00

Gud vad kul att läsa om någon som blivit såååå stolt över sin hund på en så stor utställning "trots" blått band!!!

STORT GRATTIS O LYCKA TILL I FORTSÄTTNINGEN!!

// Sofia

 
Pernilla, Akira och Sweety

Pernilla, Akira och Sweety

14 december 2009 17:20

min matte fick igår höra att efter varje tävling/träning ska man alltid kunna komma på minst 3 saker som va bra med dagen. så att han skötte sig kanon e ju ett stort + :) ni verkar haft en trevlig dag i mässhallarna.. :) snart e det dax för oss att vänster varva oxå. hälsar moster Akira med flock :)

http://www.akiraqueen.com

 
AnnCatrin

AnnCatrin

14 december 2009 22:55

hallå!
ja det är ganska fantastiskt att dom kan hålla sig så lugna när det är så mycket runt omkring, men det blir väl helt enkelt för mycket så dom stänger ner ;0)
Visst siktar man på rött men blått är absolut inte att förakta och huvudsaken är ju att man har en trevlig dag, det handlar ju bara om minuter i ringen, det är ju allt runt omkring som gör det så kul!
vi ses säkert nån fler gång!
ha det bra AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards