Bonzo

Direktlänk till inlägg 27 december 2009

Inte så farligt...

Av Bonzo - 27 december 2009 22:25


Igårkväll hade jag riktigt ont i benet, ajajaj...

Matte smått hysterisk, ni vet hur mattar kan vara.....


Så idag blev det  att fara till veterinären för husse o mig medans matte jobbade.

Som tur var så ställde snälla Erik upp så vi fick komma till honom på förmiddagen, trots att de inte har söndagsöppet.

Visst hade farfar en del med det hela att göra oxå, TACK FARFAR!!!


Erik klämde och kände på benet utan att hitta något konstigt, inga frakturer verkade det som.

Till slut hittade han det onda och jag skrek rätt ut, fasen gubbe ge fan i min onda led i tassen!!!!!!!


Om ni tvåbentingar tänker er att ni hade ont i leden som går till lillfingret, ja då kan ni tänka er ungefär vart jag har ont.

Problemet är ju bara att jag går ju lixom på "händerna" så det gör lixom rätt ont ibland....


Men Erik tror att vi ska se en bättring inom några dagar när jag knaprat lite tabletter.


Vi hoppas såklart att jag ska vara igång som vanligt om några veckor eftersom vi ska åka på en liten semester till Danmark.

Semester o semester, jag har försökt att förklara för tvåbentingarna att det kan inte bli semester om man ska bo under samma tak som "skräcken från Kungsör", alltså en valpvilding vid namn SUDDEN.


Förhoppningsvis är min tass bra då så jag slipper hoppa omkring på stranden på tre ben.







 
 
AnnCatrin

AnnCatrin

28 december 2009 11:51

hallå!
men usch vilken läskig upplevelse! vi som knallar runt i skogen varje dag, vi får verkligen hoppas att vi slipper möta nån älg som vaknat på fel sida ;0)
Vilken tur att den drog vidare och inte stannade och gick till anfall, hua!
Hoppas att tassen blir bra snart.
kram AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

 
Leo & Max

Leo & Max

28 december 2009 12:14

Hujedamej, vilket äventyr. Tur att vår matte inte var med för hon är fanatiskt rädd för att springa på älg.
Nu hoppas vi verkligen att tassen läker ihop och blir bra. Hörde på vädret att det skulle komma mer snö och då behöver man ju fyra hela tassar för att kunna busa runt i drivorna.
Ha det så gott grabben och hälsa dina tvåbeningar oxå.
Leo & Max med sina tvåbeningar

http://www.bernerboys.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards