Bonzo

Direktlänk till inlägg 14 mars 2010

Vilken helg

Av Bonzo - 14 mars 2010 19:21

Tjoho vilken helg jag haft!!!

Det hela började med att husse o jag skulle gå på promenad i  lördagsmorse.

Alltid lika trevligt, vi sa hejdå till matten som strax skulle åka till jobbet!

Vi traskade och traskade, allt frid o fröjd.

Men när vi kom in på våran gata så började hussen beté sig konstigt... När vi kom till våran dörr tänkte han gå in utan att låsa upp först...

Men hallo husse, du kan väl inte ha glömt att man måste låsa upp dörren först???

Det hade han tydligen inte glömt, men han hade glömt att ta med sig någon nyckel  .

Han började spana in genom fönstren hos grannarna för att se om någon var vaken, tur nog så såg han några genom fönstret. Så han fick snällt plinga på och förklara att han ville låna telefonen eftersom han saknade nyckel och mobilen.

Grannarna tyckte det var rätt skoj, medans husse skämdes en del.

Kan säga att matte blev inte jätte nöjd när hussen ringde eftersom hon nästan var framme i Västerås och insåg att hon inte skulle hinna hem och tillbaka för att öppna butiken i tid.

Det blev mattes mamma Eva som fick rycka ut med nyckel så husse o jag kom in :)


Sen drog husse oxå till jobbet och efter några timmar kom Eva tillbaka för att göra mig sällskap och gå på promenad.

Fick paket med grisöra i av henne oxå, smarrigt!!!!


När matte kom hem från jobbet blev det full fart, först promenad sedan städning av huset. Vi skulle nämligen få besök av Vilgot o familj, Per o Lena.

Denna gång var Vilgot inte alls blyg, han stormade in och hade bråttom att berätta för matten att han hade köpt ben till mig!

Fort som tusan skulle benet fram, som han stolt gav till mig.

Matte bad till gud att jag inte skulle vara så kinkig och inte vilja ha benet, brukar ju inte duga med vad som helst till mig ;) För då skulle ju lilla Vilgot som vart så snäll bli väldigt besviken...

Men klart jag gillade benet, det var något slags "tandborstben" jag smaskade i mig det direkt, och brevid satt Vilgot och pekade att jag var tvungen att äta upp smulorna oxå:)


Sen lagades det tacos till tvåbentingarna och matte serverade mig min mat.

Spännande att se om det goda aptiten skulle finnas kvar trots fullt ståhej runt omkring.

Jajamensan, jag glufsade i mig maten medans Vilgot stod brevid och var nyfiken på maten jag åt.


Tvåbentingarna tittade på melodifestivalen, Vilgot bjöd på dans till de flesta bidragen medans jag såg undrande på honom...


Matte blir så imponerad av mig att jag är så snäll mot lille Vilgot...


Idag har matte och jag vart lediga, o vädret kunde inte ha vart bättre. Strålande solsken!!!

Vi var ute på promenad sen byggde matte en stol till henne i snön, jag ville ju inte vara sämre så jag byggde en grop till mig precis brevid. Men jag behöver minsann inga verktyg jag har ju tassar att gräva med.

Matte tycker att jag är en riktig knashund och ju mer hon skrattade desto mer grävde jag....

Men hon talade även om att när snön försvunnit så har jag grävförbjud....

 
 
Leo & Max

Leo & Max

15 mars 2010 08:03

Grävförbud? Pffft.. det har våra tvåbeningar försökt införa hur länge som helst.

Går sådär kan vi ju meddela, gräva är ju vår natur liksom.

Vi har många fina hål i gräsmattan vi är jättestolta över!

http://www.bernerboys.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards