Bonzo

Direktlänk till inlägg 18 mars 2010

CITY-DOG

Av Bonzo - 18 mars 2010 20:48

Idag har jag vart en riktig city hund. O inte vilken city heller, utan storstaden Västerås.

Mattes jobbarkompisar har tjatat att matte ska ta med mig till jobbet och idag tyckte matte att det passade bra....

Så imorse for vi iväg.

För att komma till jobbet från parkeringsplatsen går matte genom tågstationen, vilket var mycket spännande.

Ni kan inte ana hur fin mattes jobbarkompisar tyckte att jag var, och STOR :)

Var väl inte jätteskoj på mattes jobb, men personalrummet var iaf trevligare än på hennes förra jobb.

När det var dags för lunch slängde matte i sig maten för att vi skulle hinna med en ordentlig promenad.

45 minuters promenad blev det först genom en trevlig park med goa dofter, sedan blev det en sväng på stan. Matte var så stolt över mig. Gick lungt och sansat brevid henne hela tiden!! Jag kan bara jag vill ;)

När vi nästan var tillbaka på jobbet så fick jag för mig att jag kände igen en man som vi mötte så jag gjorde ett litet skutt för att hälsa. Både mannen och matte såg lika förvånade ut, och matte sa till mannen att han måste vara lik nån jag kände.... Mannen var trevlig så när jag skötte mig fint igen fick jag hälsa.


När arbetsdagen var slut så blev det promenad tillbaka till bilen, och nu var det riktigt mycket folk... Enligt vissa var jag en St.bernald medans andra prickade rätt med en Berner sennen... Folk är lustiga.

Var rätt skönt när jag fick slå mig till ro i bilen påväg hem, skönt att kunna slappna av ordentligt och sova lite.

Har sovit sedan jag kom hem oxå, det är jobbigt att arbeta.


Matte brukar ju ha lilla bilen till jobbet men eftersom jag skulle med idag så tog vi den stora.

Matte märkte ganska fort att den bilen är väldigt svår att hålla hastigheten med... som tur var så var farbror blå inte ute på vägarna idag...


De hade annat för sig eftersom några drogpåverkade killar hade dragit kniv inne på Stadiumbutiken idag.... Sjuka människor.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards