Bonzo

Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

Grattis Sudden!

Av Bonzo - 28 mars 2010 20:10


HIPP HIPP HURRA

FÖR SUDDEN PÅ HANS 1 ÅRS DAG!!

 

Många grattiskramar till Suddiludd på hans första födelsedag, ryktet har spridit sig att han fått många ätbara presenter.

Skulle kanske tycka han borde få något vettigt istället, nått som gör honom vuxnare... jag gillar ju inte galna tonåringar!

Kanske har han vuxit upp lite, har inte träffat han sen vi var i Danmark på semester..


Igår hämtade mattes jobbarkompis Jessica hem sin lilla pudelvalp, jag tänker vägra att följa med matte till jobbet den närmsta tiden eftersom valpen kommer att vara med där några timmar om dagarna...

Så matte kommer att komma hem från jobbet imorgon och lukta valp... Usch!!


Matte och jag har vart lediga idag, vi besökte skogen igen.

Ingen Helga vad vi kunde se.

Däremot träffade husse både Helga och Helge i fredags kväll när han kom i bilen... Så de verkar bo kvar här i krokarna.

Kanske matte borde skaffa sig en bössa att ha med när vi går i skogen.

På tal om skogen, precis när matte skulle släppa mig så ser hon att det kommer en gubbe hur skogen. Vi ställer oss vid sidan av stigen så gubben skall kunna passera... Han såg ut att vara 100 år och "halv död".

Gubben började mumla något och tyckte inte alls att vi behövde flytta på oss. Han ville gärna hälsa på mig men jag tyckte han såg och lät väldigt skum ut så jag visste inte riktigt hur jag skulle beté mig.

När matte säger varsågod för att jag ska gå och hälsa, så tolkade jag hennes varsågod som att jag fick chansen att smita förbi gubben utan att hälsa.

Så jag la benen på ryggen in mot skogen, matte flög som en vante efter och gubben tyckte att det var det roligaste han sett på hundra år....;)

Han fortsatte att prata med matte trots att vi var långt in i skogen....

Matte förklarade för mig att han nog inte riktigt hade alla hästar hemma....

Hoppas jag verkligen inte att han hade, han måste väl ha ett stall att ha dom i???

Hur kunde matte veta att han hade en massa hästar?? Knasigt!!!


Efter promenaden drog matte iväg i bilen, hem kom hon med både Eva och Chrille och vårt nya köksbord.

Chrille var snäll att köra hem det åt oss, husse tycker nämligen inte att matte ska köra med släp....

Inte nog med att han körde hem det åt oss, han kom sedan tillbaka och skruvade ihop allt oxå. Tackar, Tackar.

Medans de skruvade låg jag såklart ute och vaktade tomten, men lite chockad blev jag allt när jag kom in, ett stort bord mitt i köket?!?! Hallo där brukar ju jag stå och äta middag!!

Matte säger att jag inte behöver hela köket att äta i...


När husse kom hem från jobbet blev jag så glad att jag var tvungen att springa ut och in genom dörren med det största benet jag hittade... det hela slutade med KLIRRRRR!!!

Förlåt om jag blev så himla glad då, frågan är ju bara hur smart det var att placera en lykta precis utanför dörren!!!!???



 
 
Ingen bild

crille

29 mars 2010 18:46

du får säga åt matte å husse att ja har träningsvärk i rumpan efter möbelmontaget men ja tränar stenhårt så försvinner värken

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards