Bonzo

Direktlänk till inlägg 31 mars 2010

Han fattar inte...

Av Bonzo - 31 mars 2010 21:20

Imorse blev det fart på tvåbentingarna trots att vi alla tre var lediga.

Efter morgonpromenaden drog de iväg i bilen, husse skulle klippa sig och förbättra på solbrännan medans matte skulle till djuraffären och köpa present till Sudden från mig.

Men astaskigt att jag inte fick följa med och välja ut en present.

Tur för henne att hon inte kom hem med något godis. Nej vi skulle ju ge honom något som gjorde att han fick använda hjärnan lite...

Matte kom hem med en KONG, den absolut bästa lek/aktiveringssaken som finns enligt oss. Jag fick min Kong när jag var liten bebis och den håller än och jag tycker den är riktigt skoj fortfarande.

Alla andra leksaker brukar jag bita sönder rätt snabbt.

Matte stannade även i den andra djuraffären och köpte mat till mig, de hade tagit in ett nytt färsfoder så matte köpte en korv av de oxå så vi kan testa om jag gillar det.


När alla var klara med sina respektive sysslor så drog vi iväg mot Kungsör och Sudden. Hälsnings sermonin klarade vi av ute på baksidan av affären.

Hade ju hoppats att han växt upp och lugnat ner sig lite, men icke icke... samma huligan var han ;)

Inte fattade han hur KONG fungerade heller.... trots att jag visade flera gånger, han kommer ju inte bli känd för sin smarthet iaf.

Matte visade t.o.m att hon la i en frolic i hålet, men han måste ha trott att matte trollade bort den.


Vi drog sedan en sväng till skogen oxå, Sudden rusade gärnet medans jag hellre luktade på snön :)


Tvåbentingarna var ute i affären för att välja blommor, krukor, ljus och allt vad det var. De var borta länge medans jag låg i arbetsrummet med Sudden...

Tröttnade efter ett tag så jag tog fart och rusade ut i affärn istället, missade att husse o matte stod bakom hörnet så när jag kom fram till kassan stannade jag.

Hallo vad gör alla människor här???? Massa tvåbentingar, men jag såg inte mina någonstans, hörde bara att de ropade..

Världens gladaste berner när jag vände mig om och fick syn på dem, nu var ju inte dom sådär jätteglada direkt....... Upss...

Åkte in till Sudden igen:(


När vi kom hem planterades det uteblommor, gjordes ljusfat, olika åsikter om vart inneblommorna skulle stå. När allt blev klart så blev det riktigt snyggt!


Jag är ju helt slut och har sovit i princip sen vi kom hem, imorgon blir det morgon promenad för matte och mig vid klockan 06.00 Undra vem som kommer vara tröttast av oss...


Sen blir det fullt ös i helgen.

Födelsedags fest hos Putte.

Lördag dag födelsedagskalas hos mattes farmor.

Lördag kväll födelsedagsfest hos en fd. arbetskamrat till matte, då får iaf husse och jag stanna hemma.

Söndag dag mat hos mattes mamma.


På måndag ska iaf jag SOVA...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards