Bonzo

Direktlänk till inlägg 10 februari 2009

Snö!!!!

Av Bonzo - 10 februari 2009 21:46


Då är allt som vanligt igen då efter helgens utställning... det är himla jobbigt att vara på sådana tillställningar ska ni veta.

Som vanligt körde vi fel påvägen dit, vi var inne o snurrade lite i Sala innan vi hittade rätt.

Det var en mycket trevlig dag tyckte tvåbeningarna, de träffade mycket hundar och andra tvåbeningarna som de inte träffat på länge...

Om jag tyckte det var trevligt????

Vad skulle ni tycka om ni fick sitta instängd i en bur nästan hela dagen?? Visst jag kunde spana på snygga tjejer men jag kom ju inte åt dem..

Fick ju springa lite i ringen o då påstår matte att man är "seg", herregud jag fick ju gå upp tidigt ju... klart man är trött!!


Tvåan fick vi pga aningen kraftlösa bakbensrörelser.... Bygga muskler påstår tvåbeningarna står på schemat framöver...

Det enda som inte matten var riktigt överens med av det som stod på kritiklappen var att jag var tung fram i mina rörelser...


Matte tyckte jag skötte mig lungt o sansat i ringen, vilket hon är mycket stolt över!!!!


Stort grattis till min polare Bonus som knep fjärdeplatsen med HP i ukk!!


Väl hemma så var vi rätt sega alla tre... husse måste ha haft en tuff dag eftersom han var tröttast, klart det är jobbigt att sitta i en stol och dricka kaffe o käka korv hela dagen....


I söndags var det sennenträff, men inte fick man åka inte. Matten hade blivit riktigt förkyld under natten... inte bra med kalla o ruggiga ridhus.

 Hon har pallrat sig iväg till jobbet igår o idag men så mycket mer är det inte.. hon springer mest runt med nässpray och snorpapper..

Nu är hon ledig i två dagar så hon hinner ng kurera sig..


Husse tog det där med att bygga muskler på allvar så i söndags tog vi oss ut i den djupa snön som hade kommit.. kan lova att det var riktigt jobbigt, efter en stund kom jag på hur jag skulle göra för att de skulle bli lite lättare!!

Gick bakom husse i hans fotspår inte alls lika jobbigt, men han kom på mig rätt snabbt tyvärr..


På kvällen for tvåbeningarna iväg några timmar, konstigt jag som trodde matten var sjuk... När de kom hem igen luktade de skumt!!! De hade varit o vänsterprasslat.... de luktade annan hund!!! O de värsta var att de luktade VALP!!!! De hade alltså vart o tittat på valpar...

Nu var det inte en lillebror till mig de kikat på.... utan en liten knodd till husses pappa!

Tyvärr blidde det ingen knodd från det stället, men är man inte helt hundra så är det nog bättre att man letar vidare tills man hittar det man söker!!


Det finns nog någon liten knodd där ute som väntar på att bli upptäckt!!

 
 
Anna & Bonus

Anna & Bonus

11 februari 2009 09:28

Tjena! Visst är det härligt med snö? Roligast om man kan kombinera muskelbyggande och snö :) Matte har funderat vidare på utställningen i Västerås och bestämt att vi ska bo på Scandic i Centrum där mellan lördag-söndag 25-26/4, utställningen är ju för gr.2 26:e. Så där kan ni hämta upp oss! Nu ska jag ut och bära min klövja i elljusspåret...
Ha det bra tills vi ses igen!
Mvh,

http://bonusbus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards