Bonzo

Direktlänk till inlägg 22 februari 2009

Massor av snö!!

Av Bonzo - 22 februari 2009 19:45


Helgen började med att jag fick sova borta natten till Lördagen, eftersom husse o matte var på SelmaSpa i Sunne.

Vi har haft det bra alla tre, jag tyckte det gick bra att sova borta, att det dessutom serverades köttbullar till lunch gjorde ju inte saken sämre...


Husse o Matte har badat både inomhus och utomhus (brrrrr), svettats i bastun, bubblat i bubbelpoolen, fått massage, tränat ett pass ( har matte inte gjort på evigheter) ätit och drukigt gott...


Men visst blev vi överlyckliga alla tre när tvåbeningarna kom och hämtade mig i lördagskväll!!

Kvällen blev lugn jag sov mest, men lite mys han vi med.


Den här dagen började vi med lite sovmorgon, tittade på skidor på TV, 45 minuters promenad i snön!! Det har kommit massor av snö :)

Sen åkte vi en sväng till husses pappa o Carola och där blev det en del bus i snön, sen låg jag ute o vaktade tomten medans tvåbeningarna fikade inomhus.


När vi kom hem igen kunde vi inte låta bli att ta en sväng till ute på planerna i all snö!!!


Så dagen har mest spenderats utomhus!!  :)


Imorgon skall jag tydligen få följa med matten till jobbet, jag hade ju såklart helst sluppit eftersom det är så trist där!

Men tydligen skall det spolas rent i husets avlopp, vilket innebär att här kommer springa en del folk, och det vill inte matte utsätta mig för.

När jag är själv hemma skall jag kunna känna mig trygg, o inte behöva fundera på om det kommer någon som jag inte känner...


Antagligen skall jag o matte promenera till jobbet, det är ca 5 km dit, om det fortfarande snöar eller att de ej hunnit bloga trotoarerna så tar vi bussen istället! Kan ju bli spännande....

 
 
Linda och Nova

Linda och Nova

23 februari 2009 20:44

Åhh så härligt att ni också fått massa snö!! Önskar man vore vovve ibland när man ser hur kul de verkar tycka att det är :)

Hoppas de är bra med er annars! Damen fäller här hemma så de är hår i princip överallt:)

Ha det fint!!
Kramar

http://runezzazanovaadelle.se

 
Madde

Madde

25 februari 2009 00:05

Ja, hälta e aldrig skoj! Va skönt att höra att de inte va ngn fara för Bonzo. Hoppas att de e samma sak för både Valle och Cazper. Inge kul med operation å hoppas att de ger sig.

Ha de gott!
Madde

http://www.michikoskennel.se

 
Ingen bild

Stina i Lundbacken

25 februari 2009 14:56

Så...nu kan Bonzo titulera sig Shopping-Hund då?! :-) Hoppas åkturen gick bra och att han fixade så matte sålde lite xtra bra! ;) Provision måste det väl bli på sånt då??
Härligt ni verkar haft det! Spa...jag kan nog bara stava till det och knappt föreställa mig alls.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards