Bonzo

Direktlänk till inlägg 25 februari 2009

Tö och Bus

Av Bonzo - 25 februari 2009 21:43


Skulle ju som skrivet tidigare följa med matten till jobbet i måndags... så var det där med promenad eller buss dit....

Matte valde promenad eftersom vädret var skapligt, o jag tror nog att hon var ganska nöjd med det beslutet eftersom jag just den morgonen hade massor av energi...

Men efter en timmes promenad dit var jag lugnare. Blev riktigt tjurig när jag såg vart vi var, gillar inte alls det där stället. Så när vi väl kom in hälsade jag inte ens på mattes jobbarkompis utan bara la mig o tjurade på golvet.

Fick hälsa på Dhl-killen som kommer med varor till matten, "penga-mannen", och en kund.


Vid tre kom hussen och hämtade mig, jag har aldrig någonsin hoppat så fort in i bilen, matten han knappt öppna bakluckan innan jag var inne. Skrek till hussen - Jag vill åka HEM nu!!!!

Men husse ångrade sig och lämnade bilen kvar till matten så vi fick gå hem oxå...


Matte fick ringa och ändra tiden på min simträning eftersom hon ska vara med på förhandlingar om varslet på hennes jobb precis den dagen och tiden som jag skulle simmat. Så nu blir det ingen sovmorgon den 12:e klockan 08.00 skall vi simma.


På måndag skall vi till veterinären i Arboga för Erik skall få kolla på mina tänder och hals. Eftersom jag äter så dåligt så vill tvåbeningarna kolla så jag inte har ont någonstans, såklart jag inte har, jag har ju bara ingen lust att äta mat... om det inte är kyckling el köttbullar förståss!!

Erik hade igentligen ingen tid över för oss på måndag... men matte lyckades tjata så hon fick en tid iaf, fast vi får vara beredda på att vänta en stund innan vi får komma in. Men jag älskar ju det där stället så jag tillbringar gärna en stund i väntrummet!


Idag hade jag kompisträff med Digger!! Oj vad vi röjjde i den "lilla" snön som fanns kvar, har börjat töat bort... I nästan två timmar körde vi gärnet, jag tog några pauser då och då för att käka snö förståss!


Kanske har hussen tur att få sluta innan lunch imorgon och isåfall har de lovat att vi skall dra till skogs.. Annars får matte och jag hitta på något annat skoj på promenaden!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards