Bonzo

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2009

Matte till salu...

Av Bonzo - 12 oktober 2009 21:08


Ja, nu får det vara nog.... Matte är till salu!!!!! Har faktiskt fått nog av henne nu....

Dagen började rätt så bra, vi tog en rätt lång promenad...

När vi kom in igen så började springandet... ner till tvättstugan..

Matte åt frukost, och kollade igenom vad cybervärlden hade att erbjuda!


Efter frukost så fortsatte springandet ner till tvättstugan var 40:e minut... från klockan 10.30 tills 16.30

Ja, som ni förstår är det ju väldigt svårt att få någon riktig skönhetssömn när hon springer ut och in genom ytterdörren hela tiden.

Hon försvarade det hela med att hon tvättade dunplagg och de tar lååång tid att torka.....


Mellan tvättstugan så roade hon sig med att fortsätta packa inför flytten... Det är sååååå himla tråkigt när de packar o packar.... låg o blängde på henne ett tag en gav upp snart nog....

Sen har hon sprungit omkring och tagit bilder på allt som inte ska få följa med i flytten, som ni förstår så hade jag fullt upp med att hålla mig undan från kameran, jag vill ju faktisk inte hamna på blocket!!


På eftermiddagen var det iaf dags för promenad, JIPPI!!! Äntligen något kul igen...

Vi tog en sväng i skogen, både matte o jag tränade musklerna i bena oxå, vi kutade upp för några riktigt branta uppförsbackar i mossan!!


Väl hemma igen så började matte laga mat, Tacopaj!!!

Allt gick bra ända till hon skulle blanda ihop det som ska vara övanför köttfärsen.... då kom hon på vad hon glömt... RIVEN OST!!!

Så hon fick kuta iväg till affärn innan hon kunde fortsätta...


Sen kom husse hem en snabbis efter jobbet innan han drog vidare till badmintonmatchen!

Trodde kanske han ville umgås med mig men inte.....


Jag trodde inte dagen kunde bli så mycket sämmre än vad den redan var.... Men matte hade en plan....

Hon påstod att det nu var hög tid att få det gjort, det hade tydligen skjutits upp en längre tid!!!

Hmmm.... vad kan det vara som skjutits upp så länge....??????.... AHA!!!

Eftersom de bara packar eller åker o kollar på kakel o kök när de är lediga så måste det ju betyda att det äntligen skall bli riktig BONZO o MATTE tid... Mysa, busa, kela och bara ha det bra!!!

NÄÄÄÄÄÄÄÄ..... Vad fel vad jag hade....

Nog skulle vi göra något tillsammans... men inte var det något mysigt inte...

Jag skulle badas!!! IHHHH!!!! USCHH!!!!


Nej, jag hade inte alls någon lust... men hoppade iaf snällt ner i badkaret.

Matte spolade och schamponerade... trodde aldrig hon skulle bli klar.

När hon torkat av det värsta fick jag hoppa ur badkaret, och så gjorde jag ett jätte skak Glad

Både matte och hela badrummet blev helt dyngsura!! Tyckte jag var lite skojSkrattande


Matte torkade och torkade mig... lite långtråkigt blir det allt.

Men jag fick faktiskt nog när matte skulle börja klippa mig oxå.... det finns ju gränser!!

Jag tog några försiktiga/smygande steg ut från badrummet, jag hörde faktiskt inte att matte sa att jag skulle stanna.

När jag satte sista baktassen utanför badrummet, rusade jag allt vad jag hade in till sovrummet. Matte rusade efter och pekade åt mig att jag skulle gå tillbaka.

Funderade ett tag, nu lät hon inte alls så trevlig, mosade mig iväg mot henne, och när jag passerade henne så sa hon åt mig att raska på...

Där fick det vara nog!!! Jag morrade åt matte medans jag lullade förbi henne..

Nu blev hon ännu argare.

Ni kan ju tänka er jag gick först och drog bena efter mig och morrade, matte i släptåg och blev ännu argare ju mer jag morrade.

Väl inne i badrummet, visade jag tänderna åt henne. Men då hände något med matte, hon blev argare än någonsin och sa att så uppför man sig inte.


Funkade tydligen inte att skrämma henne, så jag fick stå snällt medans hon klippte tassarna och under magen.


Sen har det fönats oxå, kan tro att jag vart på värsta skönhets-salongen....


När hon var klar med allt så gick jag in och surade i sovrummet ett tag, och funderade på att ta en bild på henne och

lägga ut henne på Blocket... Men det fanns ingenstans där man kunde sälja mattar!!


Efter en stund så insåg jag att jag trots allt gillar min matte rätt mycket, så jag gick ut i köket och myste lite med henne, så jag behåller henne nog...


Imorgon skall husse o jag till Kungsör, bilen skall få en motorvärmare.

Så undertiden den är på verkstaden så får vi vara i blomsteraffären.. finns väl risk för att man blir attackerad av Sudden....


 
 
Madde

Madde

13 oktober 2009 17:40

Inte lätt att vara varken matte eller en hund nu i all stress inför flytten. Morra och visa tänderna åt matte!? Nej så ska man inte bete sej men det är nog inte lätt att förstå vad som händer nu mitt i allt.. Matte kanske kunde packa ner dej ett tag??
Kram Madde

http://runezzaz.bloggplatsen.se

 
Leo & Max

Leo & Max

13 oktober 2009 21:00

Ja, du killen du kan inte ha det lätt. Men du grabben tänk på att snart har du en alldeles egen tomt att skrutta omkring på. Härliga dagar kommer ska du se. Och visst har man all rätt i världen att bli lite sur imellanåt. För den skull älskar man ju inte husse och matte mindre för det. Misstänker att du blev vådligt snygg efter skönhetsvården.
Ha det gott grabben och hälsa dina tvåbeningar oxå.
Leo, Max med tvåbeningar

http://www.bernerboys.se

 
Heidi

Heidi

14 oktober 2009 14:43

Ja, du Bonzo, du Bonzo! Det er jo ikke første gangen du vil selge matte, ha-ha. Men du ble vel riktig så fin etter badet, tenker jeg :o)

http://www.caspario.com

 
Anna & Bonus

Anna & Bonus

16 oktober 2009 16:42

Matte har också nämnt att hon ska fixa till mig big-time inör Växjö Int nu om några veckor...badning med schampoo/balsam, föning, frisering; hon har ju inhandlat ny borste och nytt utställningskoppel för ändåmålet...och för kommande utställningar med för den ;)
Ses o hörs!
Ha det bra
kram

http://bonusbus.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards