Bonzo

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2009

SKVALLER!!!

Av Bonzo - 16 oktober 2009 18:30


Usch, idag har det vart riktigt regnväder.... inge mysigt alls...

Men det hör väl tyvärr hösten till!!


Eftersom tvåbentingarna påstår att jag börjat blivit vuxen, så hittar jag ju sällan på några direkta "hyss" längre....

Vilket ni kanske tycker är lite trist, eftersom det är rätt kul att läsa om ANDRA hundars hyss! Dessa brukar man kunna skratta gott åt!


Men som sagt det finns inte så mycket "hyss" att berätta om.... MEN nu för tiden finns det ju en hund till i "familjen"... vare sig jag vill det eller ej så finns han ju.... ja det är klart att jag tänker på Sudden den förskräcklige!!!


Hans husse o matte tycker kanske inte att det han gör är sådär jättekul.... Men min husse o matte tycker det är lite småroande:) O jag tycker det är riktigt skoj när han gör hyss och får tillsägelse efteråt.... hihi!!


När vi var i skogen sist så sprang vi på en stig.... rätt som det var så tvärnitade Sudden, inte gjorde det mig nått så jag travade vidare...

Han började tugga på något och i samma stund kom farfar med stora steg och skällde på honom..

Precis innan han är framme så böjjer sig Sudden ner en gång till tar en stor tugga och rusar sedan allt vad han har åt andra hållet!!

Mmmm.... han är sååååå äcklig!!!! Han käkade hästbajs!! Usch vilken ofräsch kille, han kommer ju aldrig träffa någon snygg tjej om han stinker hästbajs ur käften!!

Fast det är ju bra för då får jag ha alla snygga tjejer för mig självKyss


När vi efter promenaden kom tillbaka till bilarna så blev Sudden törstig, så han ställde sig med alla fyra tassarna i en jätte vattenpöl och drack.....

När matte närmade sig pölen och Sudden började traska omkring såg matte att det var inte bara en vattenpöl utan även en "lerpöl".

Så hon stoppade mig innan jag hann doppa tassarna i leran...

Vi hoppade in i respektive bil, Sudden var väl kanske inte jätte ren direkt....

När vi kom tillbaka till blomsteraffären så skulle farfar bara in och hämta något och så skulle Carola komma ut, sedan skulle vi dra vidare mot Västerås och husse o mattes kök.....

Farfar hann inte mer än att stänga bildörren eftersig innan Sudden helt plötsligt satt i baksätet istället för i bagaget... Farfar blev inte alls glad, och snart nog var Sudden på plats i bagaget igen...

Men ni mins lerpölen han var i innan?!?!

Yes, han hade lämnat FINA tassavtryck i hela baksätet i den helt ny recondade bilen!!!!

I vanliga fall har de "backar" som står under sätena, men eftersom bilen vart inne på recond så hade de rensat bort allt, vilket gjorde att Sudden tyckte det var lämpligt att krypa under sätena och sedan upp....

hihi där fick han skäll igen!!!! Allt detta medans jag låg utanför min bil och såg allting!!!


O så kan vi ta ett sista "hyss"...

Farfar höll på att måla om hemma....

Efter en stund tyckte väl Sudden att det började bli lite tråkigt, och ville ha lite uppmärksamhet!! Så vad tror ni han gör??? Jo, hittar en JÄTTE stor/lång pinne som han börjar bära runt på....

Husse titta på mig, titta på mig!!!

Donk...risp...

Gissa vad som hände?? Nej nej han fick ingen färg på sig... det har han fått många gånger tidigare så det är inget ovanligt....

Han gick alldeles för nära väggen som var nymålad med en alldeles för lååång pinne.... så han skrapade upp hela väggen med pinnen!!

Farfar inte glad... Sudden fick inte vara med ute och måla längre....


hihi... han är en liten Emil i lönneberga den där Sudden....

Fast husse o matte påstår att jag inte var bättre själv när jag var yngre...

Fast det har jag svårt att troGlad




 
 
Ingen bild

sudden

19 oktober 2009 18:40

De e ja som e sudden. Jag blir förbenad på dessa påhopp som bonzo gör!!!! Försöker få mig att framstå som en värsta djurgårdshuligan.Men de säger ja...vov på dig. Du va inte ett dugg bättre själv har ja hört.Om inte detta slutar så kommer ja när ja passerar 50 kg och ta alla dina tuggben o jaga dig i skogen så du får flås-sjukan. Men du e nog en jysst kompis så du förstår nog att vi kan hålla ihop. Om du tar alla små taxar så tar ja alla vita pudlar o gör dom svarta. För smutsa ner dom de kan ja. Många tass hälsningar från sudden. ps farfar hälsar ds Oj glömde rösta. Ja röstar på vitt kakel med lite bruna tuggben på. Kanon!!!!!! Hej då

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards