Bonzo

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

Vinter!?

Av Bonzo - 25 oktober 2009 21:09


Usch vilket skit väder det är ute nuför tiden..

Idag var det så illa så jag inte ens fick ligga ute på tomten i Mesta... Blött, grått och surt överallt!!


Men igår lyckades inte Lasse få in mig... så då låg jag ute hela dagen!


Vi längtar efter den riktiga vintern nu!!! Visserligen gillar vi hösten, men då ska solen lysa och värma lite...

Vore det inte undebart med lite snö som man kan busa runt i.

Tycker det låter mycket bättre än allt blöta/leriga som är ute nu.


Igårkväll när vi kom hem efter att tvåbentingarna jobbat så plingade det på dörren... in kom två för mig helt okända personer och knyckte vårt köksbord!!! Men hallå där, blev ju rätt tomt när det försvann i köket....

Men tvåbentingarna säger att det inte kommer att passa in i vårt nya kök, tror det har något att göra med det dom kallar flytta..

Så vi får klara oss utan bord tills vi flyttar och hittar något nytt, vilket inte är någon större fara eftersom tvåbentingarna aldrig sitter där iaf.

Huvudsaken att soffan och soffbordet finns kvar!


I dessa mörka tider behöver man ju reflexer. Matte tycker inte att det är så svårt att klä ut sig själv med reflexer så hon syns men värre är det med mig. Pälsen skymmer ju det mesta, så därför har matte lagt ut en ny omröstning gällande reflexer!

Så har ni något bra tips så tjoa gärna till!


Imorgon är matte och jag lediga så då blir det säkert långpromenad om det mot förmodan inte är grått ute så får kameran följa med...


 
 
Ingen bild

Lottiz o Cerez

26 oktober 2009 10:21

Reflexväst är definitivt det som syns bäst, gärna en lång över hela ryggen. Reflexsele är så bra för att man aldrig glömmer den utan reflexen alltid är på. Sprayen Cme kan man dutta i svansen så man syns bakifrån. Allt blink är tokjobbigt... -som jag tycker- ;P Nu håller vi tummarna för snö!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards