Bonzo

Alla inlägg den 28 april 2010

Av Bonzo - 28 april 2010 21:37

I måndags när husse var ute och grävde lite på tomten så låg jag på avstånd och spanade så att allt gick rätt till.

Han grävde ner ytterligare lite stenar runt rabatterna, vilket gjorde att det blev en härlig jordhög brevid.

Husse skulle bara gå in och byta om för sedan skulle vi åka till Kungsör och farfar.

Men när husse kommer ut efter nån minut så blev han inte så glad, han kom på mig...

Jag låg på rygg och gnodde in mig i jordhögen... ups... Sorry husse!

Jag tyckte att jag blev fin, medans husse tvingade in mig i duschen istället.


Igårkväll efter att tvåbentingarna vart på årsmöte här i området så skulle vi åka över med Audin till farfar för han skulle lämna in den på service dagen efter.

Träffade såklart Sudden, han var rätt lugn.

Men tro nu inte att han gått och mognat på sig, nej nej nej... han hade bara blivit röntgad så han var lite seg efter sövningen....

Men vi rejsade lite innan både han och jag var helt slut.


Idag skulle vi ta sovmorgon eftersom tvåbentingarna var lediga, men strax efter åtta så var båda klarvakna, så det blev en skön morgonpromenad i det fina vädret.

Efter lunch så skulle matte till Tingsrätten och vittna i ett snatteriemål.

Matte måste gett ett trovärdigt intryck eftersom den åtalade blev dömd till 100 dagsböter.

Till nästa gång så behöver inte matte bli så nervös för nu vet hon hur det går till, för fler gånger kommer det nog tyvärr att bli....


Annars är det rätt lungt här hemma, imorgon kommer Eva för vi ska gå på promenad sen är husse ledig fre-Sön :) O matte lör-sön.

På söndag blir det fullt ös, först har vi simning inbokad och sedan sennenträff!!

Ovido - Quiz & Flashcards