Bonzo

Alla inlägg den 6 juni 2010

Av Bonzo - 6 juni 2010 21:57

Här hemma lullar livet på....

Tvåbentingarna är överförtjusta i solen och värmen medans jag letar skugga...

I veckan har jag haft koll på snickarn, legat och spanat medans han gjort klart panelen på huset och börjat på tillbyggnaden på altan.

Han sköter sig bra, altan nästan klar. Ett räcke ska dit, och det är lite olika meningar om hur det ska se ut....

Matte har vart och kollat på grindar oxå till de två hålen som saknar, även där är det nog delade meningar om vilken som var snyggast...


Är ju inte bara bloggtorka på den här bloggen, bilder var det länge sen vi bjöd på oxå men idag är det dags.

Vi tog en kvällspromenad längs ån så då fick kameran hänga på.


Dagen har annars ägnats i en solsäng för mattes del... medans jag legat i skuggan. När jag tyckte hon läst för länge så gick jag och la mig på hennes bok så hon inte kunde läsa mer, smart va?


Till slut fattade hon att jag ville åka och bada, jag blev helt tokig bak i bilen när vi åkte sista backen ner till sjön.

Matte var inte jätte nöjd eftersom badplatsen som vi måste pasera till vårt lilla badställe var full med folk...

Matte kan knappt hålla mig när jag vet att jag ska få bada och då vill jag helst bada så snabbt som möjligt vilket säkert inte uppskattats av övriga badgäster eftersom inte djur är välkomna på badplatsen...


Jag blev iaf utsläppt ur bagaget, matte höll i mig hårt... Var tvungen att ställa till med en liten scen precis när vi paserade badplatsen, jag gjorde ett jätte skutt mot vattnet, men matte var beredd och höll i mot allt vad hon orkade...

Badgästerna blängde surt....


Men snart nog kunde matte släppa mig och jag rusade ner till min "badplats" och väntade på att matte skulle kasta leksaken... Svalkande och roligt.


Matte börjar bli riktigt sugen på utställning nu när hon läser om alla lyckliga som vart och ringsprungit... Men hon får hålla sig ett tag till innan vi ev ska in i ringen...

Så till dagens bilder.


  


  


  



  


  


  


  


  



  


  


  


  


  


Ska avsluta med en bild på mattes present från husse


  




























Ovido - Quiz & Flashcards