Bonzo

Alla inlägg den 14 juni 2010

Av Bonzo - 14 juni 2010 21:31

Tiden bara springer iväg, nästa vecka är det semester :)


Veckan som vart har jag ägnat åt att kika lite på snickarn som vart här och pysslat..

Han sköter sig riktigt bra tycker jag.

I veckan skall han komma och göra klart det sista, sätta upp grindar. Tvåbentingarna är rätt trötta på de där kompostgallren som står i alla gluggar.


I lördags gav vi oss alla tre iväg till skogen för en löprunda i spåret.

Som vanligt kom matte på efterkälke, hennes ben var tyngst....

När vi sprungit klart hittade jag en lämplig vattenpöl att lägga mig i och svalka, skönt.

Fick ligga där ett tag innan det var dags att promenera hemmåt, då var det mina ben som var tröttast.


Igår var tvåbentingarna i Kolmården hela dagen, så jag fick spendera dagen i Mesta, vilket funkade bra det oxå.

Vi var rätt slut alla tre igårkväll när de hämtade mig.


Matte skall ju åka tillbaka till kolmården i höst för att besöka vargarna tillsammans med en fd arbetskamrat...

Men hon blev lite skrajj allt när hon stod och spanade på dem.

Lilla Vilgot var oxå med, Delfinerna var nog det bästa tyckte han.

Men han var riktigt sugen på att åka linbanan, han lyckades se den hela tiden, men ingen av de äldre var så värst sugen...


Ikväll när vi var på promenad i skogen så insåg jag att hästbajs är riktigt, riktigt gott!!! MUMS

Tyvärr tycker inte tvåbentingarna att det är så roligt att jag äter det, så vi får väl se hur jag ska göra i framtiden....


Här hemma sker de längre promenaderna på kvällstid el tidig morgon, eftersom jag vägrar gå på dagen när det är varmt.

Kan gå med på att gå till häcken där jag brukar kissa, men sen sätter jag mig och börjar vifta med framtassarna mot kopplet. Totalvägrar!!!


När vi nästan var hemma från kvällspromenaden så sprang jag före tvåbentingarna och hittade något riktigt intressant att lukta på...

Ville inte alls komma när husse ropade, men efter mycket om och men så travade jag tillbaka till honom...

När vi sedan gemensamt kom till den plats jag stått o luktat på så insåg de varför jag inte velat komma....

Jag hade ju hittat min kompis "kotte". Tyvärr har kotte taggar över hela ryggen och är inte särskilt kramgo, men jag gillar att nosa på honom iaf...


Ovido - Quiz & Flashcards