Bonzo

Direktlänk till inlägg 5 april 2010

Fullt ös

Av Bonzo - 5 april 2010 20:11

Helgen har verkligen varit händelserik.

Började i fredagskväll med middag hos Putte som fyllt år, god mat, god dryck och trevligt sällskap tyckte tvåbentingarna.


I Lördags så drog vi iväg till Hälleforsnäs och mattes farmor som oxå fyllt år.

Men när vi kom till Hälleforsnäs så svänger matte upp i skogen med bilen, stannar en bit in och öppnar till mig.

Ursäkta men har du tänkt dumpa mig här eller?

Matte såg ju nämligen inte alls kläd ut för en skogspromenad. Men rätt som det var så kommer mattes pappa upp ur skogen! JIPPI!!!

Matte sa till honom när vi skulle gå att han kanske borde koppla mig så jag inte fick för mig att springa efter bilen... SNÄLLA MATTE!!! Är ju hellre med Danne i skogen än åker bil med er!!!!

Så medans mina tvåbentingarna åkte till mattes farmor på mat och fika så härjade jag, Danne o Kicki runt i skogen.

Jag lyckades springa igenom elden när vi skulle grilla korv, sen badade jag i sjön... fast fick bara gå i tills vattnet nådde magen för då tyckte Danne att det räckte.

När vi kom hem till Danne så kom mattes kusiners hund förbi... Asläcker tjej!!! Äntligen tyckte hon att jag var snygg oxå så vi tyckte att vi skulle göra små bebisar.... Men då kom Danne och satte stopp för den leken oxå..... Tråkigt!


I Lördagskväll så for matte iväg till Karin på 50 års fest.

De hade skramlat ihop till en "Nära vargen upplevelse" på Kolmården!!

Så inom kort ska Karin och matte och och klappa vargarna.


Igår gick vi lång promenad, först längs ån och sedan på golfbanan och hem.

Sedan var det mat hos mattes mamma. Jag fick en egen tallrik med köttbullar och prinskorv. Fick påskägg oxå MUMS!!


Idag gick matte och jag på promenad i skogen, jag blev såklart jättesmutsig... Förstod att det skulle bli duschen för benen och magen när vi kom in....


  

SKITGRIS!!!!


Men det blev mycket värre än så....

Det blev en heldusch med schamponering....

Inte särskilt skoj tycker jag, men matte gjorde en tabbe igen...

Hon glömde stänga dörren så när jag tyckte att vi var klara så sprang jag ut i hallen och ruskade av mig allt vatten :)

Ok, missade att inte matte tyckte att vi var helt klara..


Men jag lyckades med en ännu värre sak, som gjorde matte ännu surare....

Så fort jag fick chansen så sprang jag ut och rullade mig i gruset :)


  

Nyduschad, blöt och nyrullad :)



Grannarna som såg det hela tyckte det var väldigt skoj, tur att man kan glädja nån iaf..

Slapp tyvärr inte fönen.....


      



När matte fönat mig torr så tog han fram borsten igen... nästan en hel soppåse fick hon ihop med päls.....

Inte undra på att tvåbentingarna får dammsuga var o varannan dag...


        


Matte påstår att jag är pälsen är väldigt vildvuxen på vissa ställen så hon påstår att hon ska ta och ringa min frisör någon dag....


Imorgon får jag äntligen vara hemma själv några timmar och ta igen mig efter helgen. Sen är husse ledig med mig på onsdag.

Torsdag skall jag vara i Mesta eftersom husse jobbar och matte ska till Göteborg på Butikchefsmöte...

Sen så ska matte och jag mysa på fredag då hon är ledig.




































































 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards