Bonzo

Direktlänk till inlägg 8 april 2010

Fästingar

Av Bonzo - 8 april 2010 22:04


Både matte och jag är helt dödströtta... Matte har vart i Göteborg hela dagen medans jag fick vara i Mesta.

Skönt att vi är lediga imorgon..


Så till det som det funderas en del på just nu...

Dessa jäkla fästingar börjar dyka upp i krokarna nu, så det är hög tid att bestämma vilket "fästingskydd" vi skall använda i år...


Tips, råd och erfarenheter tas gärna emot!


Matte hatar verkligen dessa kryp och är livrädd för de sjukdomar fästingarna kan ge så något skydd skall jag skyddas med!!

 
 
Anna & Bonus

Anna & Bonus

9 april 2010 18:53

Halloj! Jag bytte förra säsongen från Scalibor-halsbandet till Frontline-sprayen. Man sprayar hela hundens päls fuktig var 4-5:e vecka med medlet, som masseras in i pälsen så att det fördelas. Tyckte att det funkade bättre då han fick färre fästingar än med halsbandet, tror all päls gjorde det svårt för halsbandet att verka ordentligt så nu till sommaren blir det spray igen! 156:- för 100ml som räcker för 2-3 sprayningar sen finns 250ml för 274:- båda på apoteket :)
Ses o hörs!
kram

http://bonusbus.bloggplatsen.se

 
Emelie

Emelie

10 april 2010 11:07

Jag tycker att det verkar vara olika från hund till hund vad som funkar! Scalibor halsband och exspot är ju de giftigaste preparaten och de effektivaste...trodde jag??? Frontline är ju mindre giftigt och mindre effektivt enligt vissa??? Men inte enligt ovan! Personligen ska jag prova alternativa ogiftiga preparat på mina i sommar. Bärnstenshalsband, och en speciell doftspray. Men jag kan inte uttala mig om effekten. Jag tror du får prova vad som passar din hund bäst. Vissa hundar får biverkningar av de giftiga medlen, vissa inte. Personligen så bojkottar jag giftpreparat...men det är jag de.

http://finarossinas.bloggplatsen.se

 
Sandra & Zantos

Sandra & Zantos

10 april 2010 13:54

Mitt tips är att flytta till Norrland =) Hehe! Här kommer dom sent och de är inte så många. Nädå, men jag har inga tips eftersom vi inte har så mkt fästingar här.

http://zantos.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards