Bonzo

Direktlänk till inlägg 10 april 2010

De små kräken...

Av Bonzo - 10 april 2010 19:57

.... är verkligen här nu.

Ni som läst det förra inlägget såg att det funderades runt fästingskydd.


Ibland räcker det inte att bara fundera utan ett beslut måste fattas innan det är försent.

Försent och försent, men nu har det första lilla kräket sugit sig fast.

Husse hittade en mitt på mitt huvud nyss när tvåbentingarna satt och åt middag.

Matte hatar verkligen de små äckliga blodsugarna, så nu åker halsbandet på.

Ja det blir nog halsband i år igen, det har ju funkat ganska bra tidigare och det viktigaste är att jag inte mått dåligt av det.


Nu ska inte de små kräken få ta hela min blogg idag finns roligare saker att dela med sig med.

Igår var ju matte och jag lediga så vi tog en långprommis längs ån.

Matte tänkte ta en ny väg tillbaka så vi slapp gå över golfbanan och villaområdet.

Vi hamnade mitt på en åker, vilket var rätt trevligt.

Nackdelen är att det går en järnväg mitt på åkern nära där vi gick, och jag tyckte såklart att det verkade mycket roligare att gå på andra sidan om den.

Men när jag var påväg att hoppa över diket som ligger längs med järnvägen fick jag arga rösten/blicken från matte så jag följde efter henne från järnvägen istället.

Matte sa duktig hund, men kan ni gissa vad jag gör då?

Tvärvänder och springer allt jag har upp på järnvägen och ner på andra sidan.

Matte gormade allt vad hon hade på andra sidan.

- Jaja, jag kommer när jag luktat klart. Passade på att springa lite på järnvägen oxå innan jag såg att matte kokade av ilska och det var bäst att kuta tillbaka till henne.


Nu vet ju matte att på den här järnvägen går det bara tåg som skall till industrin som ligger bortanför där vi bor och att det bara går två tåg om dagen. Matte vet dessutom när tågen brukar gå men inte var hon mindre arg för det....


Sen sista biten gick vi längs ån igen, lullade fram till kanten. Kikade lite i vattnet, tittade på matte, fick onda ögat av henne, tittade på vattnet igen.

- Hmmm... jag är nog faktiskt lite badsugen... Då ryter matte i att " DU SKA INTE BADA" Tittar på henne ige, tittar på vattnet..

- BONZO NEJ!!!

Just då bestämde jag mig för att sätta en tass i vattnet... Skönt...

Tittar på matte, nu är det mördarblicken... tittar i vattnet och bestämmer mig för att sätta andra tassen i vattnet oxå...

-BONZO nu kommer du HIT!!!!!

Tittar på matte.. tittar på vattnet, riktigt skönt att bada tassarna.

Bestämmer mig för att lyda tråkmatte för den här gången.... Så jag rusade glatt till henne :)


Matte hotar med att vi aldrig mer kommer att gå längs ån om jag ska hålla på sådär.... Herregud jag ville ju bara doppa tassarna...


Sen har den goda aptiten gått över.... Är inte alls sugen på min mat längre, men tvåbentingarna har kommit på en ny grej för att jag ska äta.

Eftersom jag älskar "sök Bonzo" så äter jag numer min mat utomhus på tomten, alla sätt är bra utom dom dåliga...:)


Trevlig helg på er!

 
 
Zantos

Zantos

11 april 2010 23:02

Usch för fästingar! Men vilken rolig promenad ni verkar haft =) Haha! Jag brukar också trotsa matte så där. De är ju faktiskt jätte skönt att bada =)
Voff voff

http://zantos.blogg.se

 
Pernilla, Akira och Sweety

Pernilla, Akira och Sweety

12 april 2010 16:23

ja nu e det verkligen dax att skaffa fästingskydd... våren kom i en väldig fart! :)

har ni funderat nått kring karlskoga ännu? :) mostrarna Akira och Zelma kommer dyka upp iaf :)

http://www.akiraqueen.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards