Bonzo

Direktlänk till inlägg 13 april 2010

Sol, sol o sol!!

Av Bonzo - 13 april 2010 21:25

Jaha då får man väl påstå att vintern är över för denna gång.

Har man tur kan man hitta någon putte liten snöhög kvar, hittade en idag på promenaden med matte. Tur det för det börjar bli varmt ute, för varmt för mig blir ju törstig för minsta lilla nu.

Så jag blev glad när jag såg snön så jag kunde ta en tugga...


Matte och jag var inte själva i skogen idag, tack o lov så var det inte Helga vi träffade på utan en massa orienterare... Överallt kom de springandes och störde mig i mitt nosande... Tvungen att kolla upp när de dundrar fram.


Imorgon är husse o jag lediga så då ska vi njuta av det fina vädret, matte tror hon kan sluta efter lunch oxå om hon har tur:)

Men det innebär att hon börjar tidigt som sjutton imorgonbitti, men det är ju inte husses o mitt problem. Bara hon är tyst när hon kliver upp så vi får sova vidare.


Tydligen är det inte bara de äckliga fästingarna som vaknat till liv efter vinter vilan. Stinas stackars lilla Bosse har nämligen redan blivit ormbiten..


Att inte dessa otäcka djur bara kan lämna oss ifred.


Passa på och njuta av det fina vädret nu mina vänner men akta er för elaka djur!

 
 
Pernilla, Akira och Sweety

Pernilla, Akira och Sweety

14 april 2010 13:36

ja du.. den utställningen i gbg blir nog väldigt bra tror ja :) då ses vi nog nått under sommaren :)

http://www.akiraqueen.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards