Bonzo

Direktlänk till inlägg 18 april 2010

FullRulle ;)

Av Bonzo - 18 april 2010 19:52


Vilken helg det blev.

Matte hade som sagt med sig en fyrfotad sak med sig hem i fredagskväll, Beageln Rulle.


  

Han är ett riktigt matvrak och letar mat överallt.


Första natten gick väl sådär, eftersom jag byter plats några gånger per natt för att hitta svalaste stället så blev ju Rulle orolig att jag skulle försvinna och var tvungen att springa efter.


Lördagmorgon blev det promenad med både husse o matte innan vi packade in oss i bilarna och styrde mot Köping där det skulle bli däckbyte på båda bilarna.

Snabbt går det när man har riktiga grejer.

Tvåbentingarna kom oxå på att det börjar bli dags att byta ut våran fina Audi, den börjar komma upp i mil så det är dags att byta ut den.

Husse vill ha en ny Audi fast en A6:a då, medans matte tänker mer praktisk och promt ska ha en Volvo V70 för där får jag mycket bättre plats.

Fortsättning följer troligen....


  


När vi kom hem så skulle husse ut med två kompisar och springa spåret då insåg matte att det var upp till bevis.. att visa att hon minsann kan gå ut och gå med två hundar samtidigt.

Smidigast gick det såklart i skogen där vi fick vara lösa, matte var lite orolig hur hon skulle bära sig åt om vi mötte husse när dom var ute och sprang..

Vi mötte först en tjej med två hundar i skogen, matte såg dem innan Rulle och jag såg dem så hon kopplade oss. Rulle gillar inte att möta andra hundar eftersom han är ganska osäker, han skäller som en galning och drar ännu mer i kopplet.

Matte att jämt göra att hålla koll på oss då, tur nog så bryr jag mig inte särskilt om andra hundar när jag är i koppel.


Matte han inte mer än släppa oss lösa innan kopplena skulle på igen för då kom det tre killar och sprang mot oss i spåret. Rulle skällde lite på dem medans jag hittade något gott att nosa på.. Vi traskade vidare men efter 20 sekunder kom jag på att jag kände nog sjutton igen löparna.. Men det var för sent för de hade sprungit runt kröken... Vilket matte var väldigt glad över.


  


När vi kom hem igen så var löparna tillbaka och visst kände jag dom :)

Det blev kö till duschen så jag passade på att ligga ute istället medans Rulle fick gå in och duscha.

Senare kom även Sara och Villgot så då lagades det mat och sågs på hockey.


Imorse blev det morgonpromenad för mig och Rulle med matte. Eftersom matte tjatat på husse om en hund till så fick hon gå med oss själva igen för att bevisa att hon skulle klara av det :)

Sen blev det dags att packa in oss i bilen igen, nu var det dags för Strömsholm.

Länge sedan vi var där, jag blev väldigt glad när vi parkerade bilen och hade väldigt bråttom in.

Jag hade helt rätt, det var dags för SIMNING!!!

När vi kom in till bassängen så kunde jag inte vara still för att jag var så ivrig, jag pep och tjöt. Skynda husse, släng på mig flytvästen så jag kan få hoppa i!!

Gud vad skoj det var att få simma igen!!!


  


Resten av dagen har det pulats i trädgården vilket är trevligt tycker jag.

Rulles husse o matte dök upp för att hämta hem honom, deras minisemester var över. Men Rulle såg inte överlycklig ut, han kunde nog tänka sig att stanna några dagar till.

Strax efter att de åkt hem så kom en annan hund in på min tomt, granntjejen hade smitit. Mycket snygg tjej och hon luktade underbart, nu är ju hon världens mini mini hund så när hennes husse kom och berättade att hon löpte så var matte väldigt snabb på att sära på oss, matte tror inte att kombinationen skulle bli så lyckad.

Tösen skall få träffa en kille som är mer lämpad för att få bebisar med, lyllos den killen.


  


Vi är rätt trötta alla tre efter helgen så resten av kvällen blir väldigt väldigt lugn...


  


En bild kvar, så den får avsluta dagens blogg!


  




















 
 
Zantos

Zantos

19 april 2010 11:24

Ni verkar ha haft de hel mysigt ju! Jag tycker de är jätte kul att läsa din blogg. Skriv lite oftare ^^
Ha de bäst! Voff voff!

http://zantos.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards