Bonzo

Direktlänk till inlägg 30 april 2008

Äntligen behaglig temperatur

Av Bonzo - 30 april 2008 21:40

I måndags var ju matte o jag lediga... matte var mer eller mindre sur hela dagen, hon gick bara o väntade på att solen skulle komma fram!

Jag tyckte det var skönt som det var, jag älskar moln, särskilt när de e så många så man inte ens ser solen.

Eftersom att inte solen kom så var matte o jag ute på en härlig promenad på förmiddagen, och lite lydnads träning på eftermiddagen!

Matte var riktigt nöjd efter träningen, jag följde matte som en igel i fotgåendet utan koppel både i gående o springande, trots att det kom en töntig dam mitt på fotbollsplanen med två jätte långa pinnar i händerna. Matte förklarade att det kallas stavgång, skit töntigt!!!!


Sen skulle ju matte jobba helpass på tisdagen 9.30-20.10 vet ni vad som hände då?

Jo strålande sol o 20 grader varmt! Riktigt sur var hon när hon åkte iväg till jobbet! Så blev vi av med henne, var det husses o min lediga dag!

Började soft... sen fick husse för sig att vi skulle på promenad, o inte vilken promenad som helst. Vi skulle gå hur långt som helst, för vi skulle hämta våran bil som varit på verkstan (eftersom en kärring slog upp sin bildörr i våran så vi fick en fin härlig repa).

Jag höll på att dö i värmen.... som tur var hade husse med sig mycket vatten till mig, så det blev några vätske pauser på vägen.

När husse o jag virrade omkring inne på "gården" för att hitta våran bil, så lade jag mig ner brevid varje bil, för där var det skugga o svalt på asfalten. Men husse envisades att dra med mig. Till slut hittade vi en svart Audi som såg ut som vår, men nej tänkte husse så där ren o glansig är inte våran i lacken!

Men tro det eller ej, "gubbarna" hade tvättat o polerat bilen, såg ut som den var sprillans ny!!! O de tyckte faktisk vi de skulle kunna bjuda på eftersom det dagit dom 9 dagar att lacka en framdörr!!!


Husse o matte tycker jag har lite "dåliga" sidor... jag brukar fisa när vi gått o lagt oss, jag vet inte vad de pratar om, de säger att jag fiser i sömnen... Sen skrattar de åt mig när jag rapar, herregud det är ju bara lite luft!  Men jag kan lova att jag ser helt oskyldig ut! O det största problemet är tydligen att jag snarkar.... matte säger att det är väl typiskt, när hon har turen att ha en sambo som inte snarkar, så lyckas hon få en hund som snarkar som 10 vuxna män tillsammans.

De säger att jag snarkar så att de vaknar om nätterna, men herregud det är ju inte bara dom som vaknar, rätt som det är så ligger nån halvt i sängen halvt på golvet brevid mig o skakar mig som en galning!

Ibland drömmer jag så vackra drömmar om snygga tjejer, så blir man väckt av att husse eller matte håller på o skaka mig som galningar, försökt sagt till dom att de inte behöver skaka mig, kanske bara ropa lite försiktigt på mig om jag nu mot förmodan skulle snarka, men de säger att jag inte slutar fören de skakar om mig ordentligt.


Blev ingen valborgs brasa för oss ikväll, det började små regna lite, o så blev klockan mycket innan hussen o matten ätit. Sen klagar hussen över att han börjar jobba tidigt imorgonbitti, redan klockan 6.

Så matte o jag har spelat mitt "kloss-spel", och sedan lekt kurragömma!


Men nu ser jag allt att fyverkerierna börjar, dags att dra med hussen o matten ut på balkongen, det här kan vi ju inte missa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards