Bonzo

Alla inlägg den 3 juli 2008

Av Bonzo - 3 juli 2008 19:06

Äntligen har matte hämtat sig efter Milano-resan o orkar hjälpa mig med datorn...

Vi börjar lite kort med deras resa....


De hade det väldigt varmt... matte säger att hon aldrig mer skall åka till en storstad när det är så varmt, särskilt inte någon som inte har ett hav i närheten.

De strosade mest runt på stan, spanade in alla lyxbutiker som låg uppradade på rad. Det var Armani, Gucci, Prada, Dolce&Gabana, Hugo Boss o många fler... Som tur var fanns det även "vanliga" butiker oxå...

En dag var de till en väldig fin sjö som heter Como sjön. De åkte även Bergsbana upp på toppen, lite läskigt...

Matte var väl inte jätte impad över pizzan... för van vid den vi har hemma skulle jag tro.

Hon var verkligen inte imponerad över vänlighet/trevligheten hos Italienarna... Varken i butiker, restauranger el biluthyraren...

Biluthyraren var den grinigaste matte träffat som haft en servicejobb..

Matte säger oxå att hon aldrig mer skall hyra bil utomlands... iaf inte i Italien..

De körde verkligen som dårar!! Hur som helst, kors o tvärs... men de överlevde o de blev bara påkörda en gång bakifrån...

Blev stort problem när de skulle tanka bilen innan den skulle lämnas tillbaka på flygplatsen... vilken slang var disel??? Till slut så hoppade det ur 5 Italienska killar ur en bil, den ena tankade åt matte, o nästa satte tillbaka tanklocket:) O de blev ännu trevligare när de förstod att vi var från Sverige... för vem kom härifrån??? Jo, Zlatan!!!


Min semester har oxå varit bra, fast jag vet inte om man kan kalla det semester, jag fick ju faktiskt jobba i blomsteraffären!!

Fast mest låg jag o slöade.

Vi var till skogen några dagar, o så låg jag o njöt av deras gräsmatte.

Jag höll oxå vakt åt dem, moffade lite när jag hörde misstänkta ljud.


Men nu är allt som vanligt igen... husse o matte jobbar två veckor till efter denna, sen blir det fyra veckors semester, o den kommer troligtvis mestadels avnjutas i Strömstad på Västkusten.


Idag tog matte lite nya bilder på mig när vi var i Mesta o vattnade åt husses mamma o Lasse.


Matte sa idag att hon velat åka på Världsutställningen i stockholm o kollat in snygga berner...

Hon har ju tydligen inte fattat någonting... är inte jag snyggast i världen eller? Onödigt att åka till stockholm när hon kan få kolla på mig hela tiden!!

Men hon åkte aldrig, hon hade tydligen tandläkartid på förmiddagen o sedan insåg hon nog att hon hade världens snyggaste bernerbjörn här hemma o ville hellre spendera en ledig dag med mig:)


Här kommer bilderna....

Ovido - Quiz & Flashcards