Bonzo

Alla inlägg den 16 juli 2008

Av Bonzo - 16 juli 2008 21:32


Det blev en härlig träff med Digger igår!! Han är ett riktigt energiknippe den där långbenta saken.


Vi träffades utanför hos oss, o tanken var en lugn o sansad promenad ner till närmsta fotbollsplan.. promenaden tar som tur e inte längre än ett par minuter.

Både digger o jag hade lite svårt för den sansade promenaden, när vi väl kom ner på fotbollsplanen så var där en tant med en annan hund lite längre bort, o då fick man tydligen inte springa lös o busa...

O tanten hade käkat blängsylta med tittsås till middag, o jag tror att hunden fått resterna för den glodde lika mycket...

Efter några minuter masade de iväg iaf.

Jag skällde lite på matte så hon skulle fatta att kusten var klar, så det var bara att släppa oss, och efter ett tag hajjade hon!

Digger har väldigt lååånga ben och en smidig kropp, o matte påstår att han var mycket snabbare och hade bättre kondis än mig....

Vad hon inte fattat min matte är att jag springer faktiskt inte för fullt, jag lät han springa först så jag kunde jaga honom.


Efter ett tag tyckte jag det var dags för vattenpaus, så jag sprang bort där matte hade lagt min vattenflaska, har ju inte riktigt lärt mig hur man får upp den där grejen själv, men snart nog tog matte några löp(!!!) steg o hjälpte mig.

Digger o jag delade på vattnet, fast han slafsade nog i sig mest. Jag gillar ju honom så jag delade snällt med mig.

Blev ytterligare lite bus, innan jag sprang o la mig vid vattnet igen o tittade frågande på matte... Kom o hjälp mig då!!!! Men då påstår hon att vattnet var slut....

O mitt i alltihoppa kom tanten o hunden som käkat blängsylta tillbaka, lustiga filurer!!

Jag var iaf helt slut när jag kom hem, o sov gott inatt.


Idag var det dags för lite socialträning som matte kallade det... o det kan jag verkligen tänka mig göra om.

Vi tog bilen till Slagstaglass o där var husses pappa o Carola oxå.

Först kom Lasse med två jätte snäckor med glass, mums verkade himla gott.

Snart nog kom husse o matte tillbaka, husse hade en jätte mjukglass med strösel. Matte hade en hallonsnäcka... o så hade hon en mjukglass i strut oxå.. Hallå?!?!?! Hur mycket hade hon tänkt att smälla i sig igentligen?? Kanske borde tänka på figuren nu när vi snart har semester o förhoppningsvis ska vistas en del på stranden.

Men kan ni tänka er????

Struten var till mig!!!

Min första alldeles egna mjukglass!!! Jag slickade o slickade, tvåbentingarna skrattade gott åt mig, jag hade glass runt hela munnen o nosen.

De övriga på uteserveringen skrattade oxå gott åt mig, kul att man kan göra folk glada!

En liten tjej som satt vid bordet brevid frågade chockat sina föräldrar om hunden verkligen fått en helt egen glass!!!


Måste hon väl förstå att är man på en glassbar så ska väl alla få en egen glass!!!


Jag hoppas vi ska ha socialträning snart igen!!!!

Fast då skulle jag kunna tänka mig med strösel på....:)



Ovido - Quiz & Flashcards