Bonzo

Alla inlägg den 4 februari 2010

Av Bonzo - 4 februari 2010 21:05


Det gick ju inte så bra när resten av gänget skulle ta sig hem från Danmark i Lördags...

Sudden höll på att inte få komma med in i Sverige, den korkade tullkvinnan påstod att avmaskningen var tvungen att ske i Danmark innan hemfärd!

Tror kanske inte Farfar blev så jätte glad när han fick höra det, han ringde iaf vår veterinär Erik och enligt honom var det inte allste så. Det är ju därför man skaffar 4-veckors intyget.

Vilket betyder att du har 28 dagar på dig från att intyget är utskrivet att avmaska. Du kan även under denna tid åka över gränsen hur många gånger du vill.

Tullkvinnan nöjde sig inte alls med det, utan gick och ringde deras veterinär...

Haha fick hon komma med svansen mellan benen....

Självklart så var Suddens papper under kontroll.


Kan tycka det är riktigt illa när tullpersonalen inte vet vad det är för regler på att föra in hund från Danmark...

Tur att det inte var vi som stötte på denna kvinna för då hade matte nog börjat grina...


Annars är allt under kontroll här hemma...

Matte har inte hunnit hjälpa mig att blogga.... hon jobbar, när hon kommer hem går vi på promenad, sen skottar vi snö så hon blir alldeles svettig, jag brukar leta frolic i snön medans hon svettar ner sig..

Sen blir det lite tid för mys inne oxå såklart.

När maten serveras äter jag som en häst och funderar på varför jag inte kan få mer mat... är ju hungrig ju!


Matte är helt imponerad över mig, kan ni tänka er att det bara skulle ta knappt tre år innan jag förstod att man får godis om man går fint brevid tvåbentingarna på promenaderna...

Jag går lixom nästan på dem och söker ögonkontakt HELA tidenb...

Ja, jag trodde ju att de skulle bli glada... men då blir man anklagad för att gå och tigga!!!!


På tal om promenaderna... vart sjutton skall man bajsa???  Vi går ju bara på vägarna eftersom jag knaprar tabletter och ska gå på plant underlag..

Det är ju värsta snövallarna!!! Man får ju lixom ta ett jätte skutt för att komma över dem, det roligaste är att matte oftast fastnar i dem :)


I helgen ska tvåbentingarna vara lediga, så jag hoppas på en riktig myshelg!!!

Ovido - Quiz & Flashcards