Bonzo

Alla inlägg den 17 februari 2010

Av Bonzo - 17 februari 2010 21:37


Jaha frågan är väl vart vi ska börja...

Vi kan väl ta det här med kräkningarna först, dom har matte stått för här hemma.

Hon han iaf hem från jobbet innan det började... men sen var det kört.

Så natten till tisdagen var ingen höjdare, inte så fräsch att vakna av att matte ligger och kräks, usch,,,


Inte var det en speciell kul dag i tisdags, då hon låg deckad hela dagen. Husse fick tom komma hem från rasten för att gå ut med mig eftersom inte matte pallade.


Nog om det och till det viktigaste nu...

Idag hade vi tid hos veterinären. Husse o farfar följde med mig eftersom matte fick för sig att hon var tvungen att åka o jobba..


Blev röntgenbordet för min del, himla trist eftersom man blir så himla trött då...

När man är trött så kan man ju missa så mycket annat kul som händer..

Bilder togs på min tass eftersom jag reagerade när Erik undersökte tassen.

Bilden såg fin ut, inget att klaga på.

Nästa bild var bogen, även den såg strålande ut.

Sist till det matte vart mest rädd för.... armbågen....

Men även där fanns det ingenting att klaga på, så himla SKÖNT!!!!!!!


Tur att inte matte var med för då hade nog en och annan tår fällts...


Matte är så himla glad att alla röntgenbilder såg perfekta ut, samtidigt så vill man ju veta vad som orsakar mina problem...

Antagligen så är det tassen som spökar, och allt är Älgen Helgas fel. Dumma älg!!!


Nu ska jag knapra tabletter i 20 dagar och ta det väldigt väldigt lungt..

Tyvärr gör inte snön det bättre för min tass eftersom det är svårare att parera vid ojämn mark, men vi fortsätter att hålla oss till de plogade vägarna.


Så nu ska här ta det lungnare än lungnast i några månader så jag blir kvitt mina problem, men till sommaren ska jag vara frisk som en fisk igen ;)


Fick ju såklart stiga upp på vågen oxå... Det var som tvåbentingarna misstänkt.. jag har lagt på mig några kilo. 52 kilo snygg berner stannade den på!!!

Jag var ju inte direkt tjock innan så dessa kilo gör absolut inget att dom fastnat på mig, men mer behöver det inte bli just nu. Ska jag öka i vikt mer så ska det enbart bero på muskler.


Som ni förstår så känner jag mig väldigt konstig nu, mest trött lite orolig så jag piper en del, men matte säger att imorgon kommer jag må toppen igen!!


Det bästa med allt är att jag ska få knapra tabletter igen, jag tror ju nämligen att det e små godisar jag får, mums:)


Ovido - Quiz & Flashcards