Bonzo

Alla inlägg den 11 oktober 2007

Av Bonzo - 11 oktober 2007 17:42

Imorse blev man väckt av husses mobillarm som vanligt... trodde att klockan var tidigt så jag stuntade i att följa med upp...

Men det visade sig snart nog att klockan redan var åtta, så det var lika bra att stiga upp så man fick gå ut och kissa, när vi kom in så höll matte på att masa sig upp från sängen.

Jag satte mig och väntade på frukost... jag väntade och väntade... gick och kikade om dom glömt bort mig... men det var ingen som kom med mina kulor. Till sist sa matte att det inte blev någon frukost för mig, eftersom vi skulle till veterinären. Jag brukar gilla att åka till veterinären men nu vet jag inte längre vad jag tycker om de ska hålla på , på detta vis att hoppa över frukosten!

Hur som helst så packade vi in oss i bilen och åkte iväg till veterinären i Arboga!

I väntrummet var det en ful liten sak som stod och skällde och gnydde på mig, kanske berodde på att jag var mycket snyggare än honom.

Sen fick vi gå och väga mig, det fanns en jätte stor våg så husse behövde inte lyfta upp mig på en sådan liten som vi har här hemma!

Sen fick vi vänta på att Erik skulle komma in i rummet.

Han tittade i mina öron, och vänster öra var smutsigt långt nere i örat. Själva vaxproppen hade vi lyckats lösit upp, men det var smutsigt. Så vi bestämde oss för att Erik skulle spola rent det.

Jag skötte mig exemplariskt när Erik tittade i öronen, i munnen och lyssnade på hjärtat.

Innan jag visste ordet av det så stack det till i min bak..

Vi fick gå ut i väntrummet, så skulle husse och matte säga till när jag började bli trött!

Det gick väldigt fort, jag blev så himlans sömning så jag orkade inte hålla ögonen öppna. Jag orkade inte ens resa mig så en sköterska fick bära in mig, husse och matte gick åt andra hållet. Matte tyckte att det hela var så fruktansvärt att jag skulle bli lämnad där helt själv några timmar så hon var tvungen att gråta en skvätt. Min matte tycker så himla mycket om mig, så därför blev hon lite ledsen, visst kan jag hålla med husse om att hon e lite känslig, men jag tyckte det var gulligt.

Sen minns jag inte så mycket mer.

Jag blev tydligen sövd sen, för jag hade ett litet bandage på ena benet där kanylen hade setat. Matte blev lite smått hysterisk när hon såg det, för hon trodde att dom hade rakat bort mitt hår där. Och vi som ska på utställning snart, men håret och allt var kvar där under.

Jag blev jätte glad när jag husse och matte äntligen fick komma och hämta mig. Bandaget plockade jag själv bort i bilen påvägen hem.

Nu ska det droppad örondroppar i mitt öra i 8-10 dagar sedan hoppas vi att mina öron ska må bra! Vi ska tillbaka till Erik om 2 veckor , så vi ser att allt har blivit bra! Just nu är jag ganska trött, så kvällen får bli lugn med mycket mys!

Ovido - Quiz & Flashcards