Bonzo

Alla inlägg den 14 oktober 2007

Av Bonzo - 14 oktober 2007 21:35

Matte har tagit över datorn några dagar nu...

Det är mycket snack om mitt lilla öra.

I torsdags var det en riktig konstig dag!

Jag tyckte det var hur kul som helst när man kom till veterinären, men så blev dagen så konstig.. jag blev så himlans trött.

Och efter det så har jag ännu ondare i mitt öra, fattade inte vad som hände riktigt.

Men det värsta utav allt var dom där dumma dropparna som matte droppade i mitt öra! Det sved något så fruktansvärt, hon försökte kanske hjälpa mig men förstod inte hur mycket värre det blev. Så har hon mage att beklaga sig över att hon inte fick någon sömn den natten... Men hallo!!! Hon har väl ändå inte ont i sitt öra..

Men det är mycket bättre nu, men husse och matte envisas med de där dropparna. Det blir cirkus varje gång matte ska droppa i dom när vi är själva. Jag springer och gömmer mig, för jag vill verkligen inte, men min matte e så himla envis ska ni veta. Så efter ett tag när hon är ganska arg så får jag ge upp. Då droppas det, sedan får jag springa och skaka gärnet för det e obehagligt.

Imorgon är det ny vecka, en ganska bra vecka kommer det att bli tror jag.

Imorgon är vi lediga alla tre. Men matte måste gå upp och åka och lämna in bilen på verkstaden redan vid sju, hon e måttligt glad, eftersom hon är så morgon trött.

Så ska vi köpa nya vinterdäck oxå, det förs en liten diskusion här hemma om det ska vara dubbar eller dubbfria..

Vi får väl se hur det blir. Matte röstar nog för däck med dubbar på för hon har den lilla insidenten kvar i bakhuvudet när de skulle åka och hälsa på första kenneln i vintras. Dom körde fel som vanligt och hamnade på någon liten konstig väg där det var massor av snö, och glans is under... hihi

Sen jobbar både husse och matte på tisdag. Men sen e husse ledig på Onsdag igen och då får jag träffa Polo på valpkursen JIPPI!

Matte glömde att skriva att vågen stannade på 24,9 kg i torsdag.

Så har jag tappat min "stora" tand på ena sidan.

Nu ska matte och jag snart gå och sova. Men jag får nu följa med husse ut och kissa inatt när han kommer från jobbet!

Ovido - Quiz & Flashcards