Bonzo

Alla inlägg den 27 oktober 2007

Av Bonzo - 27 oktober 2007 19:05

Så har jag klarat av min utställningsdebut!!

Eskilstuna, sundbyholms travbana.

Jag tyckte det var ett himlans kul ställe det där. Det vimlade av folk och hundar.

Husse, matte och jag var nästan först på plats, inte så vanligt för min husse o matte o vara där i godtid. Måste varit mattes nerver.

Men det hela började igentligen igår kväll, när jag skulle badas och fönas, Herregud vad de fick städa badrummet efteråt.

Hursomhellst så var vi på plats i tid. Valde de bästa platserna ( brevid cafeterian!:)

Matte granskade programmet, insåg ganska snart att det inte var någon mer i våran klass, däremot två tikar i valpklass, och en hane i öppenklass av bernerna.

Snart nog trillade två av dom andra bernerna in och de slog sig ner brevid oss. Väldigt trevliga människor allihoppa!

Tyvärr fick vi inget HP, pga att han var överbyggd för dagen, vilket dommaren menade att "lockarna" på ryggen bidrog till.

Hmmm, man ska väl inte klaga på dommaren men det där kändes faktisk inte riktigt rättvist. Men men i övrigt ok kritik:

"Pigg & glad 4-månaders valp(är i verkligheten 5,5 månad), kraftfullt huvud med tydlig könsprägel, starkt saxbett, lite klent pigment i ögonranden stör uttrycket. Utm benstomme. Utm tassar. För dagen klart överbyggd. Välvinklat bakställ, trevliga rörelser, trevligt temperament."


Jag tyckte det var en himla skoj dag, och hoppas att vi gör det här snart igen. Men måste erkänna att jag blev helt slut när jag kom hem, blev till att sova sova och sova!

Av Bonzo - 27 oktober 2007 18:26

Eskilstuna lokala kennelklubb, Sundbyholm 071027.


Domare: Kristina Vakkala


Resultat: 1 valpkk.


Kritik: Pigg och glad 4-månadersvalp (är i verkligheten 5.5 mån), kraftfullt huvud med tydlig könsprägel, stark saxbett, lite klent pigment i ögonranden stör uttrycket. Utm benstomme, Utm tassar. För dagen klart överbyggd. Välvinklat bakställ, trevliga rörelser, trevligt temperament.


Kommentar: Ensam i sin klass. Inget Hp pga att han var överbyggd.



Ovido - Quiz & Flashcards