Bonzo

Alla inlägg den 6 oktober 2007

Av Bonzo - 6 oktober 2007 17:24


I Onsdags var det dags för valpkurs igen, Husse och jag hämtade upp matte på jobbet på vägen dit.

När vi kom så var Polo där, min favorit kompis på kursen! Så vi busade ett tag innan det blev dags för allvaret.

Som vanligt hade vi tur med vädret, jag hade som vanligt lite svårt att sitta still, finns ju så himla mycke annat kul att göra, sitta still kan jag väl göra hemma!

Som vanligt är jag klassens ljus, jag lär mig allt riktigt snabbt!

Vi fick visa läxan som var: Snurra runt, och ligg.

Sen fick vi träna ytterligare en kontakt övning, "kom och sitt" vilket betyder att jag ska komma och sätta mig precis intill mattes ben. Sen var det dags för NEJ-träning, vilket husse och matte sett fram endel emot!

Helena behövde låna en hund som hon skulle visa på, så husse och matte tyckte att hon skulle låna mig:) Hon la godis på en tallrik, så skulle vi gå fint mot den.. Helena tyckte inte att jag var någon bra hund att visa på för jag gjorde omvägar...:) Hon sa till husse och matte att dom skulle få fullt upp.. men när matte och jag gick så gick det så bra så bra.. jagg lyssnar faktisk på min matte!!

Sen tränade vi hälsa fint, det gick oxå bra jag var lugn och brydde mig knappt om Helena för det luktade så himla gott i gräset!

Sen när kursen var slut blev det en himla fart till bilen för matte var tvungen att åka tillbaka och jobba:(

Sen har husse lyckats dragit ut en tand på mig som satt jätte löst, så nu har vi en sparad!

I Fredags fick jag följa med matte till jobbet, för Husse jobbade länge, så då klarade inte jag mig själv hela tiden, det är inte särskilt kul på mattes jobb, jag sover mest. Men jag fick ett gott ben av matte!

 Jag blev ju vägd i tosdags, nu stannade vågen ganska snabbt så jag vägde bara 23,3KG.

Så nu kanske Husse och matte ökar mitt foder lite!

Ovido - Quiz & Flashcards