Bonzo

Alla inlägg den 25 oktober 2007

Av Bonzo - 25 oktober 2007 20:03

Så har en ny dag gått.

Imorse var husse o matte mycket tröttare än jag, så jag fick kämpa en stund innan de vaknade till liv!

Vi myste lite vid sängen, sen kom jag ju på att det skulle ju vara ännu mysigare om jag oxå fick ligga i sängen. Så jag bestämde mig för att hoppa upp, det var jätte mysigt den korta stund det varade, husse är lite kinkig han vill tydligen att de ska ha sängen för sig själva, så jag blev ner knuffad. Jag tycker faktisk att dom får ta och dela med sig, visserligen har jag fått en jätte mysig dyna att ligga på, men sängen var bättre!

Så har vi varit och köpit ett sk. utställningskoppel till mig. Matte har lite svårt att hålla reda på både mig och ett långt koppel.

Så matte och jag testade det i parken idag, det var nästan lika gott att bita i som mitt vanliga, så det kan jag ställa upp på att ha.

Sen har vi varit hos veterinären. Erik tittade i mitt öra, och kunde konstatera att det såg mycket bättre ut, lite smuts kvar en bit ner. Dom pratade om att de skulle fortsätta droppa dom där dumma dropparna i mitt öra några dagar till. Typiskt eftersom jag inte alls gillar de. Men matte och jag får ta en fajt med dropparna senare ikväll.

Hos Erik skötte jag mig bra, jag satt blixt stilla medans han tittade med struten i mitt öra. Han tyckte att jag var sååå duktig så han gick och hämtade godis till mig efteråt, förstod väl att det skulle löna sig att uppföra sig. Har förstått hela tiden att han är en riktig godisfarbror.

Sen bad matte honom att titta på mina klor, hon är lite osäker på hur mycket hon vågar klippa. Men matte är så duktig, Erik sa att det var perfekt klippt.

Imorgon ska både husse och matte jobba, men matte kommer hem vid två och ger mig lunch, och så går vi och kissar en sväng oxå. Sen kommer ju husse hem strax där efter.

Matte jobbar ändå tills åtta imorgon, och när hon kommer hem så ska jag tydligen badas med ett nyinköpt schampo. Så jag blir riktigt stilig till utställningen. Matte har oxå lovat att jag slipper örondropparna imorgon kväll, och på lördagmorgon eftersom jag blir så kladdig utav dom.

Ovido - Quiz & Flashcards