Bonzo

Direktlänk till inlägg 5 juli 2008

Cykling

Av Bonzo - 5 juli 2008 20:24

Häromdagen fick matte en ny idé!!

Matte skulle gå o hämta sin cykel som varit på verkstaden pga punka (pinsamt att hon inte kan laga själv).

Hon släpade med sig både mig o hussen trots att det bara tar två-tre minuter att gå dit.

Ut kom hon med cykeln... o kan ni gissa vad idén va?

Jo, hon skulle trampa på den där konstiga saken och tänkte sig att jag skulle springa brevid???

Gick väl sådär kan jag säga...

Men min matte är ju inte den som ger sig i första taget, när tvåbentingarna ätit middag och det blivit lite svalare ute så drog hon med mig, husse o cykeln...

Vi gick först en bit så att jag kunde göra alla mina behov, när vi sen kom in på en mindre väg, där det är raksträcka hela tiden, började matten trampa igen och snodde snöret från hussen...

Så det var ju bara att hänga med, efter en stund tyckte matten att jag var riktigt duktig och sprang så fint brevid henne på cykeln.

Blev en kort sväng bara, men matte lovade att vi snart skall ta med cykeln ut igen....


Igårkväll på promenaden så sprang jag lös i djurgårdskogen, sedan på stigen mellan grönområdet o fotbollsplanerna...

Vi skulle "gena" lite över grönområdet, o där ganska långt fram fick husse o matte syn på två hundar... säkert hundra några hundra meter bort, jag gick fint brevid husse o matte.

Matte lyfte blicken mot de andra hundarna o fick syn att de kom travande emot oss.. jaja tänkte hon, matten kallar väl snart in dom... de kom närmare o närmare, matten började vissla lite töntigt..

Efter en stund stannade iaf den ena hunden, medans den andra fortsatte mot oss travande.

Husse satte på mig kopplet...

Vips så var den första hunden framme vid mig, o han var riktigt trevlig, husse släppte mig snart nog, o då kom den andra hunden travandes oxå...

När husse o matte väl kom fram till kvinnan som var ute med hundarna så sa hon ingenting!!! Visserligen var hon inte svensk, men lät som att hon pratade Engelska med hundarna...

Man säger väl iaf nått?? Även om hennes hundar var jätte snälla, men hon kunde ju inte alls veta hur Bonzo var!

Denna gång gick ju allt bra iaf, och jag fick busa en liten stund med två nya polare!!


Matte sa att hon skulle blivit jätte arg på mig om det var jag som sprungit fram till någon annan hund utan mattes lov.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards