Bonzo

Direktlänk till inlägg 19 juli 2008

Imorgon drar vi!!

Av Bonzo - 19 juli 2008 22:14

Så har äntligen matte semester!!!!

O husse får semester imorgon!!

Så då kan man väl säga att jag oxå har semester nu då...

Husse o matte har packat o packat ikväll, jag har tittat på när de packat mina saker, gäller att hålla koll på dom så de inte missar något viktigt, såsom min tjocka gris, godis och grisöron.


Jag börjar bli lite orolig att jag inte ska få plats i bilen med tanke på all denna packning, man kan tro att vi ska flytta för gott!!

Jag hoppas verkligen att de inte kommer packa något bak hos mig för så gott om plats har jag inte.

Fullt kommer det att bli. Husse, matte o jag har varsin väska med grejer. Hussen o mattens består bara av kläder, medans min är en massa olika saker, handukar, godis, ben, leksaker, borstar osv...

Sen tillkommer en jätte Ikeapåse med tvåbentingarnas skor, någon påse med dricka, necesärer, jackor, regnkläder.

En jätte säck med mat till mig, galler och min madrass.

En kylväska ska dom ha in oxå, + deras golfbagar... hmmm hur ska detta gå?


Vi ska stanna till i Kil som ligger utanför Karlstad och hälsa på Madde min uppfödare!!! Husse o matte tror att jag har lovat att visa mig från min bästa sida... hihi... vi får väl se.....


O igår anmälde matte mig till utställningen i Norrköping den 16/8. Ska man behöva in i ringen och trava runt i vänstervarv igen.

Visar sig om jag är på humör då el inte, jag gillar ju mest att spana in alla hundar runt omkring, o då blir matte jätte nervös.... Matte önskar att någon annan kunde ställa ut mig.... men hon kan glömma att husse gör det... Kanske finns någon annan som anmäler sig frivilligt???


Nu ska vi iaf njuta några veckor i Strömstad....

Det kommer bli full stuga där nere... först kommer husses kompisar, sedan mattes bror och ev pappa.

Jag kommer nog få en massa uppmärksamhet och många tvåbentingar att gosa med!!


Vill önska er mina läsare en fortsatt trevlig sommar....

 
 
Ingen bild

Stina

20 juli 2008 23:20

Vi tackar och bockar! Det var riktigt häftigt att få vara i den stoora klassen du!

Ha en riktigt skön semester nu!! Kan ev. behöva dig att ta till vid ev. läkar-telefon-kontakt. Finns det ett mobilnummer som jag kan vidarekoppla dem till dig på? ;) Här hjälper inget för lillan vad det verkar... Usch...
Må så gott!

 
Stefan

Stefan

21 juli 2008 09:23

Ha en trevlig semester i Strömstad, vi ser fram emot många fina Bonzo-bilder när ni kommer tillbaka.... Ni får nästan skaffa ett galleri som ni kan lägga upp bilder i :)

http://www.bernerboys.se

 
Sanna W & co

Sanna W & co

22 juli 2008 08:05

Ha en härlig semester!
Hörs & ses när ni åter är i stan.

http://www.bernerbloggen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards