Bonzo

Alla inlägg den 29 januari 2010

Av Bonzo - 29 januari 2010 21:07

Herregud vad mycket snö vi fått igen.

Tvåbentingarna kan inte minnas när det var så här mycket snö sist, helt underbart!!

Problemet är bara att jag INTE får skutta omkring i den som jag vill....


Husse o jag var hos veterinären för avmaskning i onsdags. Var väl inget trevligt besök direkt....

Jag ville inte alls ha någon spruta, så jag försökte rymma. Ni ska ju tro att de pinade mig ordentligt eftersom det krävdes två sprutor, pga att jag är så stor!

Husse berättade om min stelhet/hälta oxå.

Erik skrev ut mer tabletter som jag ska knapra på, det gör mig inte så mycket. Jag tycker det är rätt gott med tabletter trots att de inte är tuggtabletter med leversmak längre.

Det värsta är att han rekomenderade korta promenader i KOPPEL!!!

Fy tusan vad trist, det är ju nu som vi bernerbjörnar trivs som allra bäst. Svalt och skönt ute med en massa snö som man kan borra ner huvudet i.


Men tvåbentingarna är stenhårda nu ska mitt ben bli bra så vi slipper knapra tabletter mer... Så här är allt väldigt stillsamt. Fast ni förstår ju att jag får bernerfnatt imellanåt, då flyger matte som en vante efter mig.


Jag äter fortfarande som en häst, tvåbentingarna ger mig tom. mer mat än tidigare trots det blir jag knappt mätt.

Lustigt tycker tvåbentingarna eftersom jag inte får röra på mig så mycket så jag borde inte göra av med så mycket...

Matte började oroa sig för om jag fått mask, men nu är jag ju avmaskad så det borde inte kunna bero på det.

Jag har ju haft mina ätar perioder förut oxå... är alltså en sk. periodare :)

De är iaf glada över min stora aptit!


Imorgon jobbar tvåbentingarna så jag ska tillbringa en dag i Mesta hos Lasse, matte har gett mig argablicken.... Sist hoppade jag över staketet när jag var där och gick o nosa på grannhusen...


Ovido - Quiz & Flashcards