Bonzo

Alla inlägg den 6 maj 2010

Av Bonzo - 6 maj 2010 21:44

Dags att blogga igen då.

Händer väl inte så mycket utan det mesta rullar på...


I tisdags kom Eva och tog med mig på promenad, vi gick lite vilse men hittade till slut hem :)

När matte kom hem från jobbet så åkte löparkläderna på, och jag fick såklart hänga med.

Gick inte lika bra som sist, roligare att springa när hela familjen är med, men efter ett tag kom jag in i samma tempo som matte.

Ibörjan så toksprang jag, stannade och luktade och kikade konstigt på matte varför hon sprang, men som sagt kom snart nog på att trava på i hennes tempo.


I onsdags var husse ledig så vi var en sväng i skogen och åkte till farfar i Kungsör för att visa upp bilen... Dags att byta framruta eftersom ett stenskott gjort en spricka...

Just ja, husse hade ju tänkt att vi skulle ta lite sovmorgon, blev inte riktigt så. Klockan 07.00 så hade grannen hyrt in nån snubbe som körde med världens bullrigaste maskin på deras tomt, tror de tog bort rötter....

Så matte sa åt husse att det var lika bra att han gick upp när hon skulle åka till jobbet. Precis när hussen gått upp och klätt på sig så var snubben med maskinen klar ;) hihi...


Idag tog matte och jag sovmorgon istället, sen blev det långpromenad i skogen.

1,5 timme var vi ute i perfekt väder. Mulet och lite duggregn, det kan inte bli bättre tycker jag. Jag skötte mig fint när vi mötte två hundar i skogen, jag stannade när jag såg dem och väntade tills matte kopplade mig och sedan traskade vi förbi. Det lustiga var att den ena hunden hade hon i en ryggsäck??:)


När vi kom hem så kom solen fram, vilket gjorde matte glad.

Pälsvård stod på schemat, jag låg faktisk på sidan och riktigt njöt när matte borstade igenom mig ordentligt.

Sedan skulle det klippas öron, tassar och lite på bröstet som var slitet.

Klorna klipptes oxå. Sist men inte minst så skulle öronen göras rent, jag gillar ju inte riktigt det, så matte sprang runt efter mig på tomten innan hon fattade att det gick lättare när vi gick in.


Imorgon är det simning på Strömsholm när tvåbentingarna slutat jobbet... Vilket verkligen är skitskojj!!!


Min 3 års dag närmar sig med stormsteg:) På måndag smäller det, både matte och jag kan lägga ett år till, till handlingarna.

Ovido - Quiz & Flashcards