Bonzo

Alla inlägg den 22 maj 2010

Av Bonzo - 22 maj 2010 20:12

Fy tusan vad snabbt sommaren kom.

Som ni vet så tillhör ju inte sommaren min favoritårstid för det blir alldeles för varmt, föredrar ju vinter och snö.

Men man får tydligen inte älja så det är bara att gilla läget...

Här hemma är det fullt ös hela dagarna, tur att tvåbentingarna jobbar så man kan få några sovtimmar på dagen i lugn och ro ibland.


Vi(dom) njuter av det fina varma vädret, det grillas, jag får bada, det påtas i trädgården, det blir skogspromenader på kvällarna, och så har det målats!!


Ny panel ska upp på en sida av huset så det har målats brädor mest hela veckan.

Husse var ledig i onsdags, matte i torsdags och husse igen i fredags.

Jag har hittat sköna platser i skuggan medans de målat.

Hittade ju bästa läget i torsdags när matte målade, hon hade lagt några brädor på två pallar så hon inte skulle pajja ryggen och det var ju bästaste skuggplatsen under brädorna så där slog jag mig ner.

Synd bara att inte matte tyckte att det var en lika strålande idé som jag... Matte ville inte ha en röd prickig hund så jag fick leta vidare efter en ny plats.

Ny grannen kom över en sväng och letade fästingar på mig?!?! Schyst tant!!

Men hon lixom matte hittade ingen, jag har kliat mig ett tag så någonting måste det ju vara.

Matte hittade tillslut häromkvällen ett litet sår vid nacken kanske kanske har där setat en fästing...


Matte hittade oxå till sin stora förskräckelse något konstigt på huden vid svansroten och på ryggen... Så här har det tvättats och tvättats för att det skulle bli riktigt rent. Hennes första tanke var fukteksem och det vill vi verkligen inte veta av eftersom jag måste få bada för att klara värmen i sommar.


Hursom så har det blivit så gott som bra nu efter mattes dunderkur med potatismjöl....

Men bad får vänta ett tag enligt matte.... tråkmatte.


Härom natten shade jag riktigt jobbigt... Började med att det var fruktansvärt varmt inne... sen började jag må illa så jag var tvungen att hoppa upp i sängen och väcka tvåbentingarna. Eftersom jag aldrig är i sängen annars om nätterna så förstod de att nått var galet.

Husse och jag tog en promenad ute då jag tokåt gräs, men ingen kräka kom så vi gick in igen efter en stund.

Jag låg och flämtade som en galning och snart nog så kräktes jag över hela min madrass. Så in med den i tvättmaskinen.

Jag flämtade och flåsade ännu mer, matte upp och öppnade ett fönster, fortsatte flåsa så matte höll på att bli galen, efter ett tag fick hon nog och gick ut med mig. Jag slutade genast att flåsa när jag kom ut i "kylan".

Till slut gick matte in, öppnade sovrumsfönstret som är precis där jag brukar ligga när jag är ute.


Jag fick helt enkelt sova ute.... Tvåbentingarna hade väldigt svårt att somna när jag var ute... Efter en stund kom postbilen med tidningen.... Matte höll alla tummar att jag INTE skulle springa fram till postlådan och skrämma livet ur tidningsbudet... Som tur var låg jag snällt stilla...


När mattes klocka ringde 05.00 så passade jag på att pipa lite utanför fönstret så hon kom och släppte in mig, JIPPI vad glad jag blev försökte få liv i hussen för att tala om att jag var inne igen men han ville knappt veta av mig.... Så när matte åkt till jobbet så jick jag och sov vidare tills husse vaknade...


Men i natt gick det mycket bättre så vi alla tre fick sova, vilket tvåbentingarna var väldigt tacksamma för ;)


Nästa vecka är matte och jag själva för husse ska på utbildning hela veckan!!

Så jag ska med matte till jobbet nån dag och så blir det några dagar i Mesta oxå...

Ovido - Quiz & Flashcards