Bonzo

Alla inlägg den 30 maj 2010

Av Bonzo - 30 maj 2010 20:40

Nu har äntligen husse hittat hem igen.

Ni kan tro att han tajmade hemkomsten väldigt bra, matte och jag höll på att städa förråd med övriga på området. Jag låg såklart utanför och kollade så att allt gick rätt till...

Då ringer hussen matten och frågar hur det går..

- Jo det går bra, vi är precis klara. Så nu kan du komma hem skrattade hon.

- Jag kom faktisk precis hem...


Så kom husse gående upp mot förråden... Grannarna skrattade gott och tyckte han tajmat det väldigt bra.


På eftermiddagen kom mattes morfar och mormor för att kika på huset med sig hade de oxå en fin inflyttningspresent.

En jätte fin bricka i trä som vi kan använda när vi bär ut mat/fika.


Idag har tvåbentingarna målat, målat och målat...

Precis när man hoppades att de var klara så fortsatte de att måla och måla och måla....

Men nu är allt rött målat iaf.


De dekorerade även nyponhäcken med lite kompostgaller på vissa glesa ställen, så nu får jag vara på hela tomten.

Häcken skall såsmåningom ner och ett plank ska upp, men det är mycket projekt nu så vi gör såhär tills det är dags...

Så nu kan jag ligga på alla mina favoritställen...


Imorgon kommer Ingemar och ska spika på panelen igen, han har lovat matte att släppa ut mig på tomten när han kommer så jag inte behöver ligga inne och lyssna på spikandet..

Bättre att jag ligger ute och ser till så att han sköter sig.


Onsdag ska matte till Göteborg på Butikschefsmöte och på Torsdag är det husses tur att åka på möte...

Men den andra är ledig dessa dagar så det blir en bra vecka.


Matte har fått "nytt jobb" oxå.. Eller nytt och nytt...

Butikschefen i den andra butiken i Västerås ska gå på mammaledighet 1 Juli så då ska matte ta över efter henne medans en annan tjej får ta mattes butik.

Blir säkert spännande!


Tvåbentingarna har insett idag att de bara har tre veckor kvar innan det är dags för lite semester ;)

Ovido - Quiz & Flashcards