Bonzo

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2007

Klassens ljus!

Av Bonzo - 24 oktober 2007 22:08


Halloj på er!

Så har det gått några dagar sedan sist. Matte vill bara få några meningar med i texten innan jag får skriva själv!

Till Putte: Man kan ju inte sänka sig om man "bara" får 36 poäng, eller?

Men nu senast får jag lov att sänka mig, men du har inte en chans ändå, får väl se om detta var årets sista runda, om så e fallet får du en revanch i vår - om du vågar:)

Bonzo vid tangenterna igen..

Förstår inte vad dom tjaffsar om, min matte har väl ändå inget handikap? Vad jag förstått är hon helt frisk, förutom lite knasig ibland..

Häromdagen var matte och jag riktigt osams, matte och jag tog bilen förbi fotbollsplanerna innan vi skulle hämta husse på jobbet.

JIPPI tänkte jag, bus bus bus, jag var så bus sugen så jag visste knappt vart jag skulle ta vägen. Matte muttrade något om att vi skulle "träna". Jaja tänkte jag vill hon träna så får hon väl men jag tänker inte ställa upp på någe annat än att träna bus.

Så jag satte full fart framåt, hittade massa roliga saker att tugga på, bland annat en tändsticksask, och när man bet i den så ramlade det ut tändstickor. Matte började tappa tålamodet när hon låg på gräset och lekte godistuvan så att jag skulle komma, tyckte hon såg ut att roa sig ganska väl själv, så jag fortsatte med min tändsticksask.

Till slut blev matte jätte arg, så jag tänkte att jag kunde faktisk offra mig och busa lite med henne. Hon ville träna "fot", men jag tränade hellre bus. Jag gjorde allt jag kunde för att få igång henne, jag hoppade på henne, skällde på henne och bet henne. Ni skulle bara se hur busig hon blev, hon sprang runt och pratade med mig hela tiden, riktigt mycket uppmärksamhet fick jag. Men sen gick något snett, matte nästan skrek på mig att det fick vara nog, sen brottade hon ner mig på marken, det var helt ok för mig att fortsätta busa liggandes på marken, men efter ett tag insåg jag att matte inte alls busade, utan höll fast mig. Hon släppte inte förens jag hade lugnat ner mig, och då fick jag hoppa in i bilen direkt.

Men jag tyckte det var kul så länge det varade. När vi kom hem efter att vi hämtat husse, var matte jätte grinig. I flera timmar surade hon, men sen så tränade vi på att jag skulle stå, och då fick jag massor med godis, matte sa att jag var jätte duktig så då blev vi sams och hade en riktigt myskväll. Jag misstog mig lite, jag trodde vi var så sams så att det betydde att jag fick hoppa upp och mysa med husse o matte i soffan, men där hade jag tydligen fel. Jag hamnade på golvet som vanligt....


Idag har vi varit på valpkurs igen.

Det gick som vanligt strålande, vi tränade "stanna kvar", "inkallnig" och "Fot".

Carina som var våran instruktör idag eftersom Helena var upptagen med annat tyckte att jag var jätte duktig!

Sen fick jag som vanligt busa med min polare Polo.


När vi kom hem var jag rätt trött så då klippte matte klorna på mig, och pälsen som växt för långt vid/under tassarna. Jag satt nästan helt stilla hela tiden, så då fick jag en massa godis.


Imorgon ska vi åka till veterinären igen, så att Erik får titta och se om mitt öra har blivit bra nu. Jag tycker att det känns mycket bättre, och nu har husse och matte slutat droppa dom där obehagliga dropparna i mitt öra!

 
 
Ingen bild

Patrik

25 oktober 2007 08:02

Men du har ju inte fått 36 poäng, utan mer. Bonzo, matte har ett stort handikapp, det är hennes förmåga att fuska. Men om hon tycker det är ok så visst, revanschen blir ljuv, trots ett för högt handikapp.

 
Ingen bild

Pernilla

25 oktober 2007 10:36

Men Putte, nu börjar jag tro att du är en riktigt dålig förlorare:)

 
Ingen bild

Patrik

25 oktober 2007 14:36

Jag är en ruskigt dålig förlorare speciellt när det gäller fusk. Men som sagt lycka till i livet med den där inställningen

 
Ingen bild

Pernilla

25 oktober 2007 15:38

Det trodde jag inte om dig Putte! Men jag har redan sänkt mig, med 38 poäng. Och som sagt de tidigare gångerna har jag fått 36 och då blir det ingen sänkning.
Så nu är allt så rätt så rätt!
Lycka till med flytten i helgen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bonzo - 6 mars 2011 20:58

Hej där ute i vintern!! Tänkte bjuda er på lite blandade bilder från vintern. Annars lunkar allt på i sin vanliga takt här hemma.   SUDDEN OCH JAG        NU SKA DU ALLT FÅ...        VADDÅ VÄND DIG OM..??? MIN BAK ÄR JU SNYG...

Av Bonzo - 31 december 2010 15:10

Nu har vi vaknat till liv igen ;)   Ska börja med att berätta att återbesöket hos veterinären gick strålande- Prostatan hade krympt så mycket den bara kunde, så tvåbentingarna kunde andas ut.   Sen kan man ju fundera på  varför det blivit b...

Av Bonzo - 20 oktober 2010 21:30

Hej Hallo :)   Ja, här har inte uppdateringarna duggat tätt direkt, får bli lite skärpning på det.   Sista uppdateringen var ju från utställningen i Eskilstuna, men nu blir det inga utställningar på ett tag för jag är nämligen dopad?!?! Ehh??...

Av Bonzo - 23 augusti 2010 22:36

Blir en kort blogg men måste ju delge er resultatet från söndagens ringspring i Eskilstuna.      Hej o hå!!          KRITIK: 3-åring med bra överlinje, utmärkt skalle, bra ögon. Ngt öppen päls men bra färger och tecken. Ngt lågs...

Av Bonzo - 21 augusti 2010 21:07

Då har semestern tagit slut för tvåbentingarna och allt är som vanligt igen med jobb.   Matte o jag avslutade semestern med att dra iväg till Askersund på utställning. Det gick bra trots att inte hussen var med, matte fick med sig både mig och ...

Ovido - Quiz & Flashcards