Bonzo

Alla inlägg den 13 augusti 2007

Av Bonzo - 13 augusti 2007 22:22

Har varit en konstig natt, Matte och jag gick och la oss vid elva efter en kiss promenad, måste ta ut henne innan hon ska sova, hon sover bättre då...

Jag hade en skön sömn, men plötsligt kom Husse hem efter 24.00 Han hade varit på konsert, vet inte riktigt vad det är men men...

Var tvungen att hälsa på honom, sen gick jag och la mig ute på balkongen och sov vidare.

Sen släpade Husse in mig i sovrummet, jag var så trött så jag sov vidare.

Vaknade till vid fem, då var husse uppe, han tvingade ut mig och kissa...

Sen stängde han in mig i sovrummet helt SJÄLV!!! Sen gick han genom ytterdörren.. Då var jag tvungen att börja gnälla lite.. Till min stora förvåning började Matte mummla något i sängen... jag var inte själv:)

Hon var inge rolig så jag gick och la mig igen...

Sen busade jag med matte, jag väckte henne vid sex:) jag trodde hon behövde rastas, hon steg upp, ned i hissen och ut, sen sa hon åt mig att gå och kissa.. men jag var inte de minsta kissnödig:)

Hon mummlade något när vi åkte upp i hissen, sen somnade hon igen... tråkig.

kvart över sju fick vi äntligen gå upp:)

Matte gjorde sig vacker (vackrare!) på toaletten medans jag låg och väntade på frukost. Efter frukost tog jag med matte på en långpromenad, det var härligt!

Vi blev lite osams, hon förstår inte att jag måste hjälpa henne bära kopplet, det där måste hon tränas på!

Sen låg jag på balkongen och käkade ben, ut och kissa sen fanns det godis i köket...

Vips så var matte borta.. skönt nu kunde jag koppla av. ingen att hålla reda på.

När jag sovit gott kom husse hem! Det var roligt, då tog jag ut honom på en promenad, skönt nu var både matte och husse rastade.

Sen busade jag med husse, jag lossades sova, så han somna men jag väckte honom efter 10 minuter!!

Sen åkte jag bil en sväng, plötslig var matte med i bilen, samlat in hela familjen!

Efter kvällsmaten gick matte och jag på promenad, det var hur kul som helst jag sprang utan snöre och busade i det höga gräset.

När vi kom in borstade matte mig, jag ville hellre bita i borsten men det får man tydligen inte... sen kom den läskiga flaskan fram och bomulls tuss, det var dags för öron rengöring, mitt ena öra är ganska smutsigt, men jag kände inte alls för det nu så jag vägrade ligga still, fick ge mig när både husse och matte höll i mig. När de bråkat klart skällde jag lite på dom.

Matte säger att vi ska börja på valpkurs nästa vecka, vad det nu innebär men det kan säkert bli kul!

Nu börjar jag bli trött, det är dags att ta ut husse på godnattpromenad, sen kan jag slappna av och sova!


Ovido - Quiz & Flashcards