Bonzo

Alla inlägg den 14 augusti 2007

Av Bonzo - 14 augusti 2007 19:35


Idag har matte och jag varit i Hälleforsnäs hos mattes pappa o Kikki.

Det var skönt att springa runt och busa på gräsmattan med alla roliga leksaker, så fanns det godis oxå:)

Efter en stund kom Alice (mattes kusiners hund) så då blev det full fart! Hon är en trevlig tjej, och nu har jag vuxit ikapp henne även om hon är lite äldre än mig!

Hon är rolig att busa med, men först var hon lite trist, hon var rädd för mig, men det e klart jag är ju så stor och tuff!! Mig gör man inte som man vill med... Men hon har så mycket mer energi än mig så jag blev helt slut, hon ville aldrig sluta busa.

Till slut så tog matte isär oss så jag kunde pusta ut!

När dom gick hem kunde jag gå och lägga mig och sova en stund, fina hundar som jag behöver sin skönhetssömn faktiskt.

Jag vaknade till när maten som dom andra ätit blev undan plockad, sen tyckte jag mig minsann se den där Alice igen... OH NEJ!!!

Jag är ju faktisk trött... funderade ett tag men sen var jag tvungen att springa och busa lite med henne... men hon springer så fort jag hinner inte med, matte säger att Alice är av en annan ras som är lite smidigare än mig... jag tycker jag är smidig så det räcker...

Men jag har kommit på ett knep....:) om Alice springer i en stor ring, så springer jag i en lite mindre då hinner jag med så jag kan bita henne... När hon springer runt trädgårdsmöblerna springer jag efter en stund, sen stannar jag och vänder mig om så då tar jag henne när hon passerar mig:) Man ska inte springa i onödan!

Matte skrattar när jag gör så, hon säger att jag är en smart hund!

Men det varade inte så länge, matte sa att jag var trött och inte orkade springa mer... förolämpa mig så, klart jag hade orkat springa mer, men det blev ingen mer lek. jag fick lägga mig brevid matte och vila, försökte visserligen närma mig Alice några gånger men matte var tjurig så jag fick inte.

Sen var det dags att hoppa in i bilen, vi skulle åka och hämta husse från jobbet!

När vi väl kom hem diskuterade Husse o Matte vad vi ska ha med oss till valpkursen nästa vecka... deras stora problem var att välja godis, tydligen skulle man ha både hårt och mjukt!

Förslagen från instruktören var som mjukt, korv, ost, blodpudding eller liknande... Ost dissade dom direkt... blodpudding hatar matte så det blev det inte heller... verkar som att jag ska få korv:) spelar inte mig så stor roll vad det blir, bara det går att stoppa i munnen... fast jag gillar ju köttbullar i alla dess storlekar:)

Jag måste erkänna att jag blev helt slut efter allt bus med Alice så jag måste faktisk vila en hel del nu...

Ovido - Quiz & Flashcards