Bonzo

Alla inlägg den 8 december 2008

Av Bonzo - 8 december 2008 19:50


Knasig dag har det varit...

Dagen började med sovmorgon, fortsatte med långpromenad, åter hemma DUCHEN(!!!!)

Lunch för hussen o matten, vila för mig.

Packade in oss i bilen för att åka till veterinären Eva Von Celsing en bit utanför Eskilstuna.

Tro det eller ej vi körde inte fel en enda gång och framme i god tid var vi oxå.

Vilket underbart ställe hon hade Eva....


Efter lite väntande så kom äntligen Eva, då hade jag hunnit undersöka rummet på nya dofter.

Tvåbentingarna pratade lite, Eva förklarade att hon hade en taxtik som precis gått in i löp som vi kunde använda som lockbete på mig!!

Hon förklarade för matten vad hon skulle göra, sedan kom taxtiken.... mmmmm doftade gott!!!

Eva fick sin sperma och snygga tiken försvann, lite konstigt kändes det nog allt...

Eva var mycket stolt över mig eftersom allt gick så smidigt, och det bästa av allt, kan ni gissa????

Hon hade aldrig sett så mycket och pigga spermier tidigare!!!!

 Husse o matte fick oxå kika, tog ett tag innan matten fattade vad hon skulle kika efter, men sen såg hon myrornas krig!!!

De var överallt och simmade omkring!!

Hon uttryckte sig som vanligt smidigt;

- oh jävlar vad många!!!


Husse o matte och min tilltänkta tiks ägare/uppfödare är såklart överlyckliga!

Så på lördag blir det troligtvis parning.

Tänker fortfarande inte avslöja tik och kennel.

Men det känns väldigt tryggt eftersom uppfödaren har lång erfarenhet, och haft många kullar tidigare.


Helt slut är jag efter idag så nu ska jag nog vila ögonen en stund....

Ovido - Quiz & Flashcards