Bonzo

Alla inlägg den 13 december 2008

Av Bonzo - 13 december 2008 22:32


I helgen har jag varit iväg för att para min första tik.

Tiken bjöd upp till dans, men kom sedan på att hon inte alls ville ha några vinderbäbisar.


Men jag har fått "tränat" och skaffat mig erfarenhet till nästa gång.


Jag kommer att para samma tik eller en annan på samma kennel våren/sommaren -09.

Av Bonzo - 13 december 2008 22:19


Jag finns tillgänglig som avelshane för lämplig tik.


I December -08 har det tagits spermaprov på mig.

Veterinären hade aldrig tidigare sett så många och pigga spermier.

Hvarsta smådjursklinik, Eva Von Celsing.


För mer info om mig;

millan2323@hotmail.com

Tel : 070-2929903

Av Bonzo - 13 december 2008 22:00


Helt slut efter helgens äventyr är jag....

Men imorgon har husse o matte lovat att jag ska få ta det lite lungt, eftersom de ska åka och köpa julklappar (tillsammans med alla andra).


Vi gillar att snön ligger kvar eftersom jag inte blir skitig efter varje promenad och så blir det ju så mycket ljusare ute.

Nu ikväll har vi faktiskt varit ute vid Balsta och busat på fotbollsplanerna.


Eftersom "min tik" tydligen inte ville ha några vintervalpar så får vi vänta på nästa löp, verkar som att hon föredrar sommarvalpar.

Eller så ska jag få para en annan tik på kenneln.

Jag passade på att flirta lite med henne redan nu...

Framtiden får visa hur det blir...


Skulle önska att solen kunde visa sig någon dag så vi kan ta lite nya fina bilder på mig!

Får se vad vädergudarna tycker.


Alla vovvar där ute... snart är det jul så tänk på att vara snälla så ni får några klappar från tomten!

Ovido - Quiz & Flashcards