Bonzo

Alla inlägg den 25 december 2008

Av Bonzo - 25 december 2008 19:27


Kan inleda med att skriva att de här dagarna har tagit kål på mig...

I Tisdags var husse o jag i blomaffären hela dagen, bäst var när det var dags var jullunch!! Köttbullar!! MUMS!!

Resten av dagen var rätt trist... fick ligga uppe i köket... fanns inte ens en liten blomstjälk att tugga på....

 Efter 20.30 kom matten ohhh min älskade matte!!!

 Vi packade in oss i bilen tillsammans med alla julgrupper.

Tvåbeningarna envisades med att jag var tvungen att äta middag innan jag fick gå och sova.


Så blev det JULAFTON!!!

Matte o jag var uppe redan klockan åtta för att lämna julklappar o blommor till mattes brorsa som skulle åka o lämna av det till kusinerna.

Vi gick o la oss igen, fast matte kunde inte sova så hon lånade husses mobil för att spela lite på.

När det blev dags för morgonpromenaden så snöade det faktiskt ute, blev ju riktig julstämmning tyckte tvåbeningarna.


Vid lunch promenerade vi över till huset brevid, mattes mamma!!

Fick smaka några köttbullar, MUMS!!

Men det bästa var när det var dags för julklappsöppningen!!!!

Jag fick en jätte säck av Eva, det var leksaker, massa godis, grisöron och tuggben i!

Ny tyckte ju jag att det var roligare att hjälpa alla att öppna paketen och sedan riva alla kartonger och allt papper i småbitar, gud så det såg ut när jag var klar!!!


Sen drog vi vidare till husses mamma o Lasse, där lasses mamma margit oxå var.

Matte gjorde klart för mig att jag skulle vara snäll mot margit eftersom hon är hela 90 år gammal!!

Snäll var jag, gillade henne!!

Efter fika var det åter dags för julklappsöppningen... hade försökt smygstarta innan... återigen papper överallt!! JIPPI!!


Så var det dags för sista stället den här dagen!!

Husses pappa o Carola.

Försökte öppna julklapparna direkt när jag kom... men fick inte. Matte påstod att jag var värre en ett litet barn!

Efter ett tag var det så dags.... o den här gången var det verkligen söndertuggat papper över hela golvet!!!

Men ni kanske förstår hur trött man blir av att ha ansvaret för att mala sönder allt papper??

Ja, helt slut blev jag.


Imorse blev det en riktig sovmorgon.... det behövde vi alla tre.

Dagen har varit rätt lugn, förutom promenaderna!!

Skönt att få vila upp sig för imorgon skall jag till husses mamma o Lasse eftersom mina tvåbeningar jobbar.


Hoppas ni alla varit lika snälla som jag och alltså fått en massa fina o roliga paket!!

Kanske någon mer haft pappersansvaret???

Men kom ihåg bara för att man har papperansvaret så innebär inte det att man skall städa efter sig... det är tvåbentingarnas jobb!!


Just det matte tog lite bilder på promenaden på förmiddagen, men de får ni se en annan dag....

Ovido - Quiz & Flashcards