Bonzo

Alla inlägg den 18 november 2009

Av Bonzo - 18 november 2009 21:41

Helt underbart, idag på skogspromenaden så kikade solen framCool.

Det var ju rätt länge sen så vi passade på att njuta ordentligen...


Dagen började ju astidigt, herregud morsan tar kål på mig... Hon var iuf lika trött hon, ett under att vi kom iväg överhuvudtaget!

Men klockan 08.00 parkerade vi bilen utanför huset.

Blev ju riktigt skoj för där var det redan fullt med folk.

Min alldeles egna farfar, JIPPI!!! Jag visste inte hur jag skulle bära mig åt så glad blev jag. O det bästa var att han inte hade Sudden med sigFlört

Elektikern var oxå där tillsammans med en lärling.


De två sistnämnda har förvandlat vårat kök till en enda stor elcentral eller något, sladdar och uttag är det överallt!

Tyvärr så uppstod ju ett litet problem när killarna började... det fanns helt enkelt för lite el.... Så det blev lite mer jobb för dom än vad som var tänkt från början.

Men nu är dom iaf klara för denna gång, de återkommer när det är dags att göra kontakter av alla sladdar Glad


Vi väntade och väntade på parabol snubben...

Till slut så fick matte och jag nog, vi struntade i han och tänkte gå en promenad i skogen. Farfar fick ta över ansvaret för honom tills vi kom tillbaka om han dök upp....


Jag blev överlycklig!! JIHAAAA!!! SKOGEN!!!! Full fart framåt!!

Lyckan varade inte så länge, efter 3 minuter så ringde mattes mobil, parabolsnubben hade kommit.

Då vänder matte och går tillbaka, ledsen och besviken följde jag efter, världens kortaste skogspromenadRynkar på näsan


Dessutom fick jag inte följa med in till andra alla utan bara ligga ute på tomten gick ju bra till en början, sen började det regna så då byggde matte en inhägnad under förrådstaket till mig.

För hon påstod att jag var alldeles för skitig för att få komma in och att vi snart skulle ge oss ut på en ny promenad...

Stackars mig, ensam och övergiven omgiven av kompostgaller som jag är livrädd för...

Jag pep, ylade, gnällde så fort jag hörde någon, kanske att nån snäll människa kunde släppa ut mig.?!?


Efter en stund så skulle parabolsnubben åka till vårdcentralen för han hade gjort illa fingret igår...

Herregud, kan dom inte skicka hit en hel snubbe istället!!!???

Stackarn pallrade sig iväg både till vårdcentralen och akuten...


Då gick ÄNTLIGEN matte och jag på promenaden! O den här gången blev den lååång....

När vi kom tillbaka var elkillarna klara, farfar och Ingemar hade oxå åkt så matte och jag blev själva en stund.

Matte får såååå knasiga idér ibland, nu fick hon för sig att duschen skulle invigas. Gissa vem hon skulle ha som försökskanin?? Jo eftersom vi inte äger en egen kanin så blev det såklart JAG som fick provduscha!!

Matte tyckte det passade bra eftersom jag var fruktansvärt SKITIG.

Matte gillar att vi har så nära till skogen, men hon gillar inte att den består av en heldel gegga!


Tyvärr så funkade duschen rätt bra så jag blev ren igen...

Matte och jag åkte och hämtade husse på jobbet eftersom han inte mådde något vidare, så jag fick stanna hemma med honom och hålla honom sällskap. Det gick helt strålande eftersom vi sov i flera timmar!

Matte åkte tillbaka till huset...


Imorgon tror vi att de ska bygga väggen som ska vara bakom hällen i hörnet och sätta upp gipsskivor.

Ovido - Quiz & Flashcards